debat

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Mar 9 12:59:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Nog even terugkomen op de stellige uitspraak van Henk E (5 mrt).

Ha da's fijn, Bart. :)

> Misschien kan hij de mensen van ABN Amro duidelijk maken waar ze fout
> zitten.

Dat hoef ik niet, Bart want die weten heel goed hoe het eruit ziet.
En een erg stevig verhaal is het niet geworden, wel?

Maar zeg nu eens waar de werkgelegenheid verbeterd is, Bart !!
En vertellen je economen van ABN Amro Holding nv dat in het maartnummer?

Er komen hier hordes Polen af op een 'werkgelegenheid' (dus tuurlijk
verbeterd die, maar vraag niet tegen welke prijs) waar geen
uitkeringsgerechtigde een centje bij mag verdienen. Worden hier
uitgebuit en lokaal wordt nog verder wegbeconcureerd.

Veel van die centjes verdwijnen dan ook richting Polen, Bart. Die worden
(en in belangrijke mate) niet hier uitgegeven.

3000 arbeidsplaatsen, om te voorzien in de lokale behoefte, zijn er
'toevallig' niet gekomen, Bart. Gek he!!? En waarom niet, Bart?

Hebben die jongeren geen recht op werk en perspectief op een toekomst?
Of vallen die niet onder de D66 generatie waar Van der Laan het over
heeft? Die zijn on-d66?

> Uiteraard zit er een grote fout-marge in dit soort prognoses.

En niet alleen dat, Bart.
Het hele verhaal gaat strikt genomen nergens over.
Er is kennelijk in de marge hier of daar nog ruimte voor gerommel.

> Maar opportunistisch een zwart beeld schetsen

Er is van een opportunistisch wit beeld ??? totaal geen sprake.
Bart, je komt met een lullig verhaaltje aanzetten.

En waar jij toevallig wel geloof hecht aan het kabinetsgeleuter en de
D66 generatie-opdracht, maar je vragende naar bewijs het antwoord toch
schuldig moet blijven, komt ook jijzelf met loze woorden.

Sterker nog: het moet komen uit eerder opgepotte consumentenbestedingen
..... en andersinds verdeelde middelen ....

> alleen maar omdat je toevallig
> graag dit kabinet wilt afkraken

Ik hoef dit kabinet niet af te kraken, Bart dat doet het zelf wel.

Het onbreekt je kennelijk aan inzichten die verder gaan dan je neus lang
is en die bij jou kennelijk ook ophouden daar waar hun woorden tekort
schieten. Je zult met een een steviger (wit?) verhaal aan moeten komen
zetten wil je mij kunnen overtuigen.

Andere feiten 'spreken' ook van een andere werkelijkheid. Dit kabinet
kon al niet uitleggen waar het mee bezig was, en geloof mij Bart, het
zal er in eindigen dat het niet meer uit te leggen valt.

Daar waar her en der nog ruimte zat zal die verdwenen zijn en kan de
echte armoede in volle omvang toeslaan.

 > daar heb ik geen waardering voor.

Oh, je gaat toch geen verkapte krachttermen gebruiken, he Bart? :)

> Zeker omdat afbreken zo on-D66 is.

Precies, dus dan moet je opbouwen en, en luisteren naar wat het volk wenst.

Maar D66 weet al wat goed is voor het volk en zeker voor de volgende
generatie (die hoeven daar zelfs al niet meer over na te denken, laat
staan mee discussieren), al gaat ze die tijd zelf niet meer meemaken.

Maar Bart, jij staart liever navel in opdracht van Van der Laan, toch?
En komt met een moraalverhaal (of is het de D66-bijbel) aanzetten als:
'afbreken' en 'on-D66'.

Serieus, Bart. Je meent toch niet dat dit onderstaande verhaaltje (kon
zomaar uit samenvatting komen van een af ander boek) ook maar iets
bijdraagt?

Een echte onderbouwing, en eentje waar men echt vertrouwen in kan
hebben, kom daarmee, Bart. (positieve benadering/boodschap) :)

En Bart, op welk onderdeel van de wereldeconomie gaan wij hier in dit
land profiteren? Onze zo onvolprezen kenniseconomie?

Maar Bart. als die er al was/komt zelfs, hadden jij en ik toch ook deze
'discussie' niet, wel?

Optimisme is toch echt iets anders dan werkelijke groei !!!

Henk Elegeert