Van 'Pim' naar 'Pet'

Wed Mar 8 13:14:49 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL> in een complimenteuze bui,
>jij bent Echt wakker vandaag :)

 Die cynische grapjes van Brinkhorst kan ik ook wel verzinnen (ik heb er
 vandaag toch al weer een paar geplaatst, hier)...   :-)

 Alleen: die van mij zijn niet meer dan (ietwat analytische) grapjes en
 woordspelingen (dat Pim, Pam, Pet-gedoe is -met dank aan Van der Laan-
 wat mij betreft het leukst), het cynisme van Brinkhorst is duidelijk
 gemeend. Hij reageert op dezelfde dingen als ik - maar kiest daarbij
 consequent voor de verkeerde positie.
 Brinkhorst wil maar doorgaan omdat het hem allemaal nog niet erg genoeg
 is en maakt zich daar kennelijk zeer vrolijk over. Hij zegt steeds opnieuw
 zulke rare dingen.

>d66 zit de rit uit, al duimend voor betere tijden

 Maar dat bedoel ik dus ook met dat 'meewerken' aan die uitzettingen. Er
 zullen heus wel mensen in D66 zijn die vinden dat men dit niet kan maken
 - dat het tegen 'de mensenrechten' is of zoiets - maar men zal er dus
 wel aan meewerken door te blijven zitten. Of aan ander maatschappelijk
 onheil.

>LOL, jij bent echt wakker en leuk ook nog houden zo,

 Hmm, tja.

 Dan toch even iets serieuzer. Het valt me op dat alle partijen die met
 mormel Balkenende in zee gaan, identiteitsproblemen krijgen. Balkenende
 heeft inmiddels drie fractievoorzitters van de LPF versleten, twee van
 D66 en nu weer eentje van de VVD. En Van der Laan is duidelijk ook geen
 blijvertje. Meneer is dus flink bezig geweest met z'n normen en waarden.

 Iedereen die op Balkenende koerst, iedereen die de scheve schaats be-
 rijdt, zakt op de meest vreselijke wijze door het ijs en verzuipt. Over
 Nederland ligt momenteel een ijskoude deken.

 Eigenlijk is Balkenende 1 groot wak.