Van Aartsen weg als fractieleider

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Mar 8 11:49:44 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 3/8/06, e. ouwehand1 <e.ouwehand1 at chello.nl> wrote:
> enne:
> jullie kunnen je het waarschijnlijk niet voorstellen, maar zou GL nu
> zitten te wachten op een huwelijksaanzoek?

Nee uiteraard niet, maar welicht zitten de modernere GrLsers wel te
wachten op het afschudden van de anti-liberale vleugel. Een fusie met
D66 kan dat per direct bewerkstelligen....

> vinnikook. ;)

Kijk Utrecht is één van de weinige afdelingen waar D66 heeft gewonnen,
 dat zal dus wel model gaan staan voor de opschuddende koerswijziging,
waar Lousewies ook voor pleit. Maar als ik de Henken uit Utrecht moet
geloven, dan kunnen we daar weinig goeds van verwachten. Het is de
broedplaats van Na66, waar ikzelf ook niks mee heb, al zijn het
leeftijdsgenoten.

Als het vrijzinnig-democratische definitief wordt afgezworen, dan ben
ik weg. Of die vrijzinnig democratische stroming binnen GrL kans heeft
weet ik ook niet zeker, maar de voorgestane koerswijziging van Femke
van de partij bevalt me wel, al kan het allemaal natuurlijk wel wat
duidelijker en liberaler en mis ik vooralsnog een streven naar directe
democratie. Maar wie weet.

Een andere optie is natuurlijk een nieuwe vrijzinnig-democratische
beweging opstarten, maar is daar echt draagvlak voor in het
behoudszuchtige Nederland? Ik denk dat het moeilijk is om met zo'n
beweging door te breken momenteel.

Komt bij dat de meeste oud-JD'ers waar ik het inhoudelijk prima mee
kon vinden in mijn jeugdige politieke aftastingstijd reeds overgestapt
zijn naar GroenLinks. Blijkbaar kunnen zij wel redelijk aarden daar.

Anyway, ik kijk voorlopig nog maar even rustig toe vanuit het
buitenland. Echt actief kan ik toch niet worden momenteel...

Groeten,
Mark Giebels