debat

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Mar 6 13:19:42 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels heeft op maandag, 6 maa 2006 om 09:53 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> Wat is daar mis mee? Wat is je ideaal? Zoiets als hier in Italie? Hier
> kan het (boven)gemiddelde gezin slechts 1 (!) kind veroorloven onder
> voorwaarde dat beide ouders beide al jaren gewerkt hebben en full-time
> blijven werken en oma de kinderen opvoedt?

is het echt maatschappij-breed zo in italië mark?
dat kan best want ik weet het niet:

het is voor mij het land van het vaticaan, en het land waar
traditiegetrouw het hoogste percentage abortussen wordt uitgevoerd, al
of niet legaal.
het land van de hypocrisie, het land van berlusconi, het land waar de
mafia geboren werd, en de brandstapel.
het land waar de corruptie (geloof ik) nog steeds welig tiert, waar je
geen ambtenaar wordt zonder kruiwagen?

maar ook het land waar de prachtige tv serie de octopus gemaakt werd,
het land van een bloeiende filmindustrie, waar prachtige tv series
gemaakt worden, maar tijdens mijn vakantie zag ik geen tv zender waar
ik verwachtte die te kunnen zien. het land dat de wereld leonardo da
vinci gaf, en michaelangelo, en vivaldi en boccherini, en waar de
renaissance werd geboren.

kortom, het land waar ik dolgraag in de tuin zou komen zitten onder de
cachi boom. :)
ik heb nog steeds een dot van een kleinzoon in de aanbieding. ;)

>  Vaak blijft men ook in het huis van één van de de ouders wonen omdat
> men de huur niet op kan brengen, inderdaad ook niet met twee
> inkomens....Gemiddelde leeftijd van moeders en vooral vaders ligt hier
> dus ook nog eens veel hoger dan in Nederland, nu nog tenminste. Het
> NEderlandse gezin is slechter af dan in bv de VS,

echt waar?
ook het arme gezin in de slums van de grote steden? in de trailer parks
overal in het land? die ik ook alleen uit films ken, want toen ik zes
weken gesubsidieerd naar de oostkust mocht voor een bijscholing heb ik
wel die slums zelf gezien en ook dat ze met de grond gelijk gemaakt
werden. steden zonder hart. :(
harlem waar we de bus niet uit durfden/mochten.
maar in zo'n trailerpark ben ik nooit zelf geweest, ze zijn er
ongetwijfeld, en het leven is daar vast niet leuk.

enne, 'gezin' is een rekkelijk begrip
de meeste gezinnen in bovenstaande omstandigheden zijn wat wij
eufemistisch een-oudergezein noemen. maar in werkelijkheid is daar de
vader ervandoor of nooit geweest.
daar hoor je bush c.s. nooit over. en zijn vrome achterban ook niet.
die houden hun vrouwen en kinderen gewoon klein. traditiegetrouw.

> maar nu nog beter dan in Italie. In Italie begint men dat nu eindelijk
> ook te beseffen, van links tot rechts.
>
> Ik word altijd een beetje onpasselijk van die dogmatische
> anti-gezinsretoriek bij D66ers, we zijn toch geen belangenpartij van
> alleenstaanden en kinderlozen?

nee, maar de belangen van alleenstaanden en kinderlozen zijn heel lang
niet gezien, ook in nederland niet.
en imo kan iemand na volwassen wording pas echt goed in een gezin staan
als z/hij heeft leren 'alleen' staan.

> Emancipatie binnen gezinnen begint bij voldoende bestedingsruimte. De
> keuzevrijheid neemt niet toe als je mensen dwingt in armoede, wat V.
> Aartsen daar ook van mag zeggen... dat hij die opmerking van
> 'voedselbanken scheppen geen werk' ook nog eens durfde te herhalen in
> het debat (ik dacht eerst dat hij zich versprak) laat wel zien wat
> zijn ware geloof is.

psies
weg met dat soort liberalisme
loze ideologie voor domme inhalige mensen :(

> Is veruit het beste instrument voor inkomensverdeling.

ik ben het met je eens en femke ook. zal ik haar meenemen onder de
cachi boom? ;)

gr elma