debat

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Mar 6 02:10:45 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink heeft op zondag, 5 maa 2006 om 18:26 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik verbaas me toch over wat er allemaal beweerd wordt.
>
> Waar heb je nou precies bezwaar tegen? Het algemene principe van
> belasting heffen naar werkelijke draagkracht lijkt me uiterst gezond.

lijkt mij ook
of was je vraag aan henk e gericht bart?

> Het beginnetje is er, met zorg-, huur-, en kinderopvang toeslag via de
> belastingen, dat is al een hele vereenvoudiging als je het vergelijkt
> met wat het zou zijn als allerlei verschillende instanties het uit
> zouden moeten voeren, maar het kan natuurlijk nog veel beter en
> simpeler.

> Leg eens uit, voor mij is het 'verwijt' dat het kabinet voor
> sinterklaas zou spelen toch totaal onbegrijpelijk. Zeg eens vlug, welk
> geld kan men in Den Haag beter in de knip houden?

henk e? wat vind jij? welk geld bedoel je?

> Enig idee wat dat linkse kabinet dan wel voor beleid zou hebben?

jongen, deze vraag is me te algemeen gesteld hoor.
op welk gebied wil je mijn mening over een links beleid hebben, en
hoeveel tijd heb ik om dat precies na te vragen?

> Ik geloof er helemaal niets van dat Marijnissen het lef zou hebben om
> minister van Sociale zaken te worden. Hij weet veel te goed dat hij
> dan onzacht met de werkelijkheid in aanraking zou komen...

ik ken hem niet persoonlijk, dus weet niet hoeveel lef hij heeft

> Die vraag alleen al maakt een links kabinet twijfelachtig. Is er een
> competent iemand te vinden die in PvdA-SP-GL financien aandurft?

ongetwijfeld
wanneer wil je antwoord en hoe serieus moet dat zijn bart?

gr elma