debat

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Mar 5 15:39:51 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wat een bullshit. Verdelingsvraagstuk. Ik zei al, verdelen is geen
> kunst,

Precies. dat zei ik ook al, maar op andere gronden.

 > dat kan iedereen,

Kabinet ASO in elk geval... Maar is nogal kieskeurig en moralistisch

> verdienen is de kunst.

Zekers. Daarvoor zijn behalve vele woorden echte innovatieve voorbeelden
nodig. Die natuurlijk ook aan die kwalificatie voldoen, uiteraard. :)

 > Daar moet je iets voor presteren.

Als je presteert krijg je daarvoor ook de erkenning. De voorzitter van
kabinet ASO krijgt daarvoor de handen maar niet op elkaar. Gek he !!

> En daarvoor moet je dus duidelijk niet bij de SP zijn.

Twante?

> Nederland kent naar verhouding al vrij kleine inkomensverschillen en ook
> goede sociale voorzieningen, en armoede uit willen bannen is onzin, net
> zoiets als verdriet of pech uit willen bannen.

Dit kabinet kondige aan dat de resessie maar van korte duur zou zijn en
dat iedereen en darn weer van zou gaan profiteren. Daaaro beslotten
mensen die dat onzin verhaal geloofden maar vast opnieuw te investeren
en de ecomnomie mee te helpen steuinen. Nu krijgen die het verwijt dat
ze niet moeten lenen. Bovendien komen de politici/bestuurders met tal
van voorbeelden waaruit blijkt dat ze de verbinding met de realiteit en
maatschappij volledig kwijt zijn.
Vandaar ook dat die voorzitter zich verliest in voorbeeld die werkelijk
als een tang op een varken slaan. En Bart, je brengt weining nieuws
onder zon.

> Plus is er altijd bij de
> gratie van min,

Kortom: verdeling, Bart. Ontken dat dan ook niet !!

> en in in het land van melk en honing wordt iedereen
> misselijk van de zoetigheid.

Nou ik hoop dat die 85 % er snel doodziek van worden, Bart.

> "De mensen onderaan" zitten per definitie in de problemen als je het zo
> wilt bekijken, maar in de praktijk is er alleen sprake van dat er mensen
> zijn die minder *meer* hebben dan een jaar of wat geleden. Wie toegeeft
> aan de druk om te consumeren (en er valt natuurlijk steeds meer te
> consumeren) zonder het te kunnen betalen ja die heeft te weinig geld.

Jij trapt ook in die onzin, is het niet? Dit kabinet beloofde het land
dat het snel weer beter zou gaan. Daarin hebben de mensen (ten onrechte
naar nu blijkt) hun vertrouwen gesteld. En dat zeg jij dat het eigen
schuld dikke bult is. Nee, Bart dit kabinet is daarvoor
verantwoordelijk, maar die draait net zoals jij graag de schuldvraag om.

> De
> oorzaak van schuldsaneringen is niet het te weinige geld maar de
> toenemende consumptiedrift.

Wat een kwats is dit nu weer. Er ligt genoeg in de laden her en der hoor
ik de heren politici en bestuurders zeggen maar die weten niet hoe ze
het in de goede en juiste portemonee moeten brengen.

Moeten die slachtoffers van hun geloof in dit kabinet nu nog een keer
door het stof van de bestuurder en politici die in de eerste plaats
daarvoor al verantwoordelijk zijn?

> Wat heeft Balkenende dan precies allemaal weggehaald?

Balkenende is met een herverdeling gekomen Bart. Door jouw hier nog
hartstochtelijk verdedigd.

> Als de economie
> slecht loopt verdienen we alemaal tezamen natuurlijk minder geld.

Precies, maar wie draaien daarvoor op dan? Bij wie wortdt de rekening
darvoor neergelegd, Bart? En als dit kabinet een oude economieen tegen
elke zich respecteren economische wetten in  toch wenst op te krikken
met noig meer lokale werkeloosheid en verlies asan perspectieven op een
toekomst voor jongeren tot gevolg moeten ze maar naar de kampus 'tucht
en drill'. 3000 arbeidplaatsen Bart, gingen hier in rook op. Uitbesteed
aan een ondernemer, Bart. Wat heeft dat aan geld, energie en verloren
tijd gekost Bart?

> Het
> begrotingstekort is al over het EU-maximum heengeweest, al lijkt
> recentelijk dat tekort door de verbeterende conjunctuur sterk te gaan
> dalen.

Er is geen verbeterde conjunctuur, Bart. Wijs mij die maar eens aan dan!!!!

 > En daarbij heeft Zalm ook nog een hoop geld vrijgemaakt door
> staats-aandelen (KPN, TPG, Pink) te verpatsen. Niet dat ik tevreden ben
> met dit kabinet, integendeel, maar je bent net als Marijnissen alleen
> maar aspecifiek aan het klagen. Klagen, en vooral hopen dat er veel te
> klagen blijft, want dat levert kiezers op.

Diegene die klaagt ben jij, Bart. Marijnissen wijst op een
verschrikkelijke werkelijkheid. Of hij werkelijk iets zal tetren te
verbeteren is een andere vraag, maar daar richt jouw kritiek zich niet op.

> De tegenpartij die
> parasiteert op de inspanningen van anderen en alleen kritiek levert.

Precies Bart. Een beetje werkelijkheid van dat het voor allen beter of
er slechter op wordt -verdelen maar dan anders dan dit kabinet ASO doet-
  laat geen ruimte voor parasiteren, Bart !!!

> Bijstand krijgen is dus tegenwoordig niet meer genoeg, het moet ook nog
> eens extra vriendelijk aangeboden worden?

Wil je er opnieuw een kakikatuur van maken, BArt?

> De ambtenarij, daar heeft
> iedereen kritiek op, en terecht,

Gelukkig, zijn we het daar over eens.

> wat mij betreft heffen we bijstand op
> en laten we iedereen netjes werken voor een fatsoenlijk inkomen
> (makkelijker gezegd dan gedaan).

Dus zorg jij voor die banen Bart, en dat is dan bij deze afgesproken !!!
Slaag je daar niet in komen we het bij jouw weg halen, ok?

> Maar al het geknuffel van de minima staat me tegen.

Kom dan met iets constructiefs, Bart. Kruip niet weg achter geleuter
waar niemand op zit te wachten.

 > Mensen met alleen AOW die 'al gewerkt' hebben, niet dus,
> anders hadden ze naast hun AOW ook een pensioen(tje) gehad.

Je gaat maar door met geleuter begrijp ik?

Of is het als provocatie bedoeld voor Marijnissen?

> Subsidies leiden altijd tot inefficientie,

Niet per definitie. Wel als het niet aan evaluaties onderhevig is.

> prijsstrijging en
> disfunctioneren van de markt. Zoveel hebben we toch wel al gezien?

Dus schaffen we per onmiddelijk de alle landbouw subsidies af, Bart.
Dondert die door het kabinet instandgehouden bedrijfstak als een kaarten
huisje in elkaar, Bart. Weg al die zogenaamde verbeterde conjunctuur.

> Gewoon betalen wat het kost, zo moeilijk is het toch niet?

Je stelt het wel erg simpel voor, Bart. Hoeveel energie gaat er in het
produceren van voedsel?

> De markt haar werk laten doen.

Je kunt ook Sinterklaas vragen ....
De 'markt' bestaat niet, Bart.

> Alle interventie van overheidswege streng heroverwegen
> op doelmatigheid en op belemmerend en/of prijsopdrijvend effect.

Now youre talking !! :)

> En als
> mensen dan te hoge verplichtingen hebben dan een overgangsregeling zodat
> ze de kans hebben de tering naar de nering te zetten.

Of gewoon inzien dat 'da markt' haar werk moet doen en niet de
bescherming van toevaligge coalitie partijen. Gewoon gezond verstand
ondernemersschap en je niet rijk rekenen met subsidies en steun van EU
en kabinet. Verdeling is het, Bart echt niets anders dan dat ....

Henk Elegeert