debat

Sun Mar 5 13:16:31 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bbakker at USA.NET>,
>(...) minister voor Jeugdzaken (...) Overigens: allemaal symboliek, een
>minister, een wethouder

 [Van der Laan was daar trouwens voor]

 Bertus, we zijn het weer eens eens (en nog wel vlak voor de verkiezingen).
 Die grap over 'snertpartij' vond ik trouwens wel leuk - waarom Nova dat
 nou in de serie 'pijnlijke momenten' zet...?

 Volgens mij werden bij het 2Vandaag-debat de coalitie-partijen tegen de
 oppositiepartijen gezet (en dan ligt D66 vs. GroenLinks wel voor de hand)
 daar waar een categorale keuze (PvdA-SP, VVD-D66, CDA-GroenLinks) interes-
 santer zou zijn geweest.

 Gegeven het feit dat D66 en GroenLinks tegenover elkaar stonden, verplicht
 Van der Laan nog niet om het tegenovergestelde van Halsema te zeggen.

 Maar het is natuurlijk niet nieuw om D66 voor strengere van alles en nog
 wat te hoten pleiten (ik ga door de grond als ik dat soort dingen hoor).
 Eerder wilde van der Laan ex-zedendelinquenten een bandje om het been
 leggen daar waar ze de Iranese overheid beschudigt hetzelfde te doen met
 een bandje om de nek. Dat is in de eerste plaats niet consistent en in
 de tweede plaats hoort een partij als D66 niet voor verboden te pleiten
 (integendeel). Het rare van liberalen met hun vrijheidsmanie is dat ze de
 vrijheid van anderen steeds opnieuw menen te moeten inperken.

 Marc Fluks, Amsterdam