debat

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Mar 5 13:16:19 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:
> [...]
>
> Het kost tijd en rust om orde te scheppen in je hoofd, op zoek naar die
> eenvoud en essentie, de eenvoudige formulering, ondertussen
> gebombardeerd door de dagelijkse vloed van kleine politieke feitjes en
> incidentjes, en ik betwijfel, gezien haar bijdrage, of Lousewies die
> tijd wel vrijmaakt.

> Ik vraag me ook af wanneer Jan Marijnissen nou eens een keer goed
> aangepakt wordt met zijn luilekkerland waarin hij persoonlijk al het
> geld dat aan de bomen groeit aan de 'armen' uitdeelt, zodat ze lekker
> allemaal afhankelijk worden of blijven van 'zijn' goedertierendheid.

Die komen van die 85 % die volgens de MP wel tevreden zijn. Het is dus
een verdelingsvraagstuk.

> Rijkelijk strooit hij 'recht' op dit en op dat uit over zijn potentiele
> kiezers, zonder aan te geven waar dat allemaal op gebaseerd is.

Omdat het uitkomst(en) van beleid is waardoor die mensen onderaaan in de
problemen zitten.

> Marijnissen houdt zich exclusief bezig met Sinterklaas spelen, terwijl
> de essentie juist is hoe de firma Nederland het beste bestuurd kan
> worden om bestand te zijn tegen de toekomst. Eerst verdienen, dan uitgeven.

Dit is wel erg kort door de bocht geredeneerd.

Balkenende haalt het eerst weg en gaat daarna lopen sinterklazen, als
iedereen vergeten is waar hij het eerst weg heeft gehaald. Zelfs Bart,
al verbaast me dat niet erg (meer).

Burgers in dt land willen blijven meedeoen in de maatschappij maar
dienen zich kennelijk eerst tot lijfeigene (verantwoording afleggen voor
elke uitgegeven euro, en elke tien cent) van de staat te maken alvorens
men op steun mag rekenen. Nee, wel allerlie potjes waar ambtenaren uren,
wat zeg ik, dagen weken en maanden werk mee hebben, om hen te voorzien
van middelen die veel eenvoudiger in hun portemonnee terecht kunnen
komen. Het kost kennel;ijk geen enkele moeite om het via Wijn bij de
gezinnen terecht te laten komen en aldus een f/o/uck-premie in het leven
te roepen.

Dus Marijnissen heeft weldegelijk een punt een een sterke ook. En niet
hij speelt voor sinterklaas, maar dit kabinet.

> De redactie gaf de SP het inkoppertje van het al decennialang falende
> woningbeleid,

Dan is het er dus.

> en Verhoeven moest het onverdedigbare verdedigen, en
> toonde en passant aan er nog steeds helemaal niets van te begrijpen door
> met nog weer nieuwe subsidies aan te komen zetten.

Je kunt ook het eigen woning bezit subsidieren middels extra aftrek via
belasting, terwijl er (want waarom werd die regeling destijds in het
leven geroepen) al tijden geen sprake meer is van extra ondersteuning
voor particuliere woningbouw.

Henk Elegeert