"Oost-Europese werknemers welkom"

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Mar 3 14:10:58 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> We hebben er hier al zoveel over gezegd Henk.

Daa kan het niet aan liggen, idd, Ger.

> Sommigen mensen, en
> partijen willen niet luisteren naar argumenten die de hunnen niet zijn.

Hebben kennelijk niet door wat de impact is op het leven van mensen aan
de onderkant van een door hen (die ook jij bedoeld) gecreeerde economie
en maatschappij. De economie van de armoede, en dat in vele opzichten,
noem ik die.

> Brinkman

"Brinkhorst" bedoel je waarschijnlijk?

> is er daar eentje van helaas. Niet letten op wat de ervaringen
> er mee zijn van anderen landen want wij weten het toch beter allemaal.

Het energiebeleid kost mij heel veel energie, en de arrogantie is niet
van de lucht, Ger. Maar kenmerkt dat niet al al die tijd dit kabinet ASO ?

Balkje roept dat het beter gaat met de economie, alleen, ik zie niet
waar dat zou plaatsvinden. Ik zie oude economisch verziekte bedrijven
opkrabbelen over de ruggen van onze europeese collega's die ze minder
hoeven te betalen en/of tegen andere condities bereid zijn te werken.
Condities zoals jaren geleden de gastarbeiders die nog mee gemaakt hebben.

Hun kinderen gaan wel hier intussen naar school, begrijp ik. Van  der
Hoeven, pas weer hier, kreeg daarover, meen ik, al vragen mee.

> Van Aartsen gisteren niet gehoord? Zijn reactie op de voedselbanken?

Ik heb hem wel gehoord, maar niet alles .... Het is tenslotte
verkiezingstijd, en wil je het wel eens drukker hebben met dingen
daarmee van doen.  :)

> Daar hebben we niks aan want die scheppen geen werk zegt het lulletje
> rozenwater. Spoel zo'n kereltje toch aub door het afvoerputje.

Ik neem met stijgende verbazing de vertoning waar, Ger. Als je dan
werkelijk de lokale democratie wilt steunen dan ga je toch achter de
lokale politici staan en wil je toch niet zelf op de voorgrond, wel ?

Diezelfde lui die zogenaamd onze democratie dienen? Waar of waarin dan?

Dit is toch concurrentie vervalsing als landelijke politici zich
uberhaupt in de lokale politieke strijdt mengen !! Nog los van de
financiele ondersteuning waarschijnlijk.

Welk 'boegbeeld' (van ondemocratisch handelen) kunnen de lokale politici
ten tonele voeren? Zouden de landelijk politiek partijen niet op grote
afstand moeten bijven van wat zich lokaal zou kunnen ontwikkelen?

Of zijn ze bang dat er een tendens op gang komt waarbij de landelijke
politiek partijen zich in het eigen belang geschaad zien?

Zijn we niet getuige van wat ik al tijden roep, nl. dat we in een partij
politieke cultuur terecht zijn gekomen die enkel nog op zichzelf gericht
is?

> Brinkhorst is net zo'n niet-nadenkende onbenul.

Nou, dat is een windvaan, Ger. Kraakt even graag het beleid af dat ie
jaren eerder zelf nog heeft uitgevoerd.

> Helemaal gericht op wat
> voordelen, die er wellicht ook wel zullen zijn,

Voor wie dan, Ger? Kijk naar de maatregelen van kabinet ASO en zeg me
waar ze wat hebben weggehaald en wie daarvan profiteren?

Zo kwam die kwal van een CDA'er zeggen dat die mensen het aan zichzelf
te danekn hebebn dat ze aan gewezen zijn op voedselbanken. WAT EEN LUL.
Het is door zijn/hun beleid dat ze in de problemen terecht zijn gekomen,
de achteruitgang in plaats van het echte perspectief op beter.

Zij zijn het met name die geloof hebben gehecht dat het allem aal beter
zou worden, en nu hebben ze (de mensen) het zelf verkeerd gedaan.

Hij  verdient een emmer stront in zijn nek, Ger. :)

> en dan alle grote nadelen in de wind slaan.

Die zijn er toch niet, Ger? Alles gaat goed op een paar gekken na die
niet met geld om kunnen gaan. Aan de economie zal het niet liggen, toch?

> Alle werkelozen die het oplevert is tenslotte
> het probleem van een ander departement.

Ook dat !! Maar, moeten die een failiete inboedel wel over nemen? Er
zijn toch een paar politiek partijen verantwoordelijk voor!!! Dan is
toch niet meer dan logisch dat die dan ook voor de eventueel ontstane
schade op moeten draaien, toch? Dat naast het werkelijk afleggen van
verantwoording.

Elke regeringsploeg begint met een virtueel schone lei, en verhaalt de
eventuele schade die is aan gebracht/gericht door de vorige, op die
ploegen (lees: (coalitie)politieke partijen).

Henk Elegeert