Nero syndroom: zingende politici (was: Donner serieus nemen)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Mar 1 10:06:22 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Bert Bakker <bbakker at USA.NET>,

>  Wijsglas hoort uit hoofde van z'n functie te protesteren

Snap ik niet. Hij is voorzitter van de vergaderingen van de TK. Wat is
dan de link met de functie en de regering?

> - om het vervolgens
>  weer door de vingers te zien. Dat lijkt me de enig juiste verklaring.

Hangt nog even af over wat 'hoort' uit hoofde van zijn functie.

>  Men kan al het gezang van leden van coalitie-partijen natuurlijk zien als
>  een aardigheidje - maar zo lijkt het mij niet bedoeld. Het gaat hier domweg
>  om een afleidingsmanouvre (net als dat terrassengezever van D66).

Rookgordijnen inderdaad. Overstemmen van wat lokaal, vooral wat niet tot
de landelijke partijen behoort. Schandalig !! Concurrentie vervalsing !!

>  Het is verkiezingstijd, politici zouden verantwoording kunnen afleggen -

Ik moet het de eerste nog zien doen.

>  maar dat zou onder de huidige omstandigheden eerder kunnen worden opgevat
>  als een soort 'schuldig'-verklaring en dus grijpt men naar iets geheel
>  anders teneinde het gehavende imago wat op te krikken.

Ondemocratisch bovendien, maar wie kan daar nog op rekenen?

Zie hoe het (eigen) partij politieke belang weer boven is komen drijven.
Schaterlachende Wouter Bos vindt het allemaal wel heel leuk dat kleine
opkomende lokale partijtjes geen geld hebben om rozen uit te delen
bijvoorbeeld. En niet een lokale politicus, maar nu weer hij, de
brallende kwal de boskabouter himself zit pontificaal in beeld alsof het
hier landelijke verkiezingen betreft.

Oh, of hij weet of Van Aartsen gelijk heeft, die weet namelijk iets wat
in het programma staat (welke partij voert die wel uit eigenlijk) van de
  Eindhovense PvdA.

Het is (opnieuw) maar een voorbeeldje uit de campagne ........

Leuk joh!! Prrrrr (tong uitsteken, lippen erop en flink blazen) !!! :)

> In het tijdperk van
>  het nihilisme is dat kennelijk vals gezang.

Yep !

Henk Elegeert