Hirsigate: D66-ministers vallen fractie af

Fri Jun 30 22:51:00 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kaj Leers <mail at KAJLEERS.NL>,
>D66 werd voor het blok geplaatst, mede door Balkenende

 Neen, Balkenende legde de bal terug bij D66. Zoals dat hoort. En ver-
 volgens denderde LvdL weer eens door daar waar elk ander mens zich
 zou hebben ingehouden. Ik vond dat de tussenpaus van de VVD het de
 dag daarvoor heel wat beter deed (temeer daar de VVD in de problemen
 zat en niet D66 - D66 maakte de problemen toch echt zelf); daar had
 D66 een voorbeeld aan kunnen nemen.

 Dat ik in m'n nopjes ben met de val van Aso spreekt voor zich. Daar zal
 men mij dan ook niet over horen. Maar de wijze waarop het vonnis werd
 voltrokken, was ronduit vreselijk.

 Die Mark Rutte (waarmee LvdL een 'breed sociaal-liberale beweging' wil
 vormen) was terecht heel erg kwaad op LvdL. Doet Verdonk wat LvdL wil
 (verklaart nota bene een Somalische wetgeving in Nederland geldig -
 nou, gekker kon het echt niet - om aan te tonen dat AHA nooit gelogen
 had, om LvdL een plezier te doen) en dan is het stank voor dank. Zo
 gaat men niet met elkaar om.

>Verdonk en D66 verantwoordelijk voor val, maar 42% van de ondervraagden
>vindt dat Verdonk schuld ist, en 33% D66.

 Mensen zijn dolblij dat ze van Aso af zijn; dergelijke cijfers moet men
 vouwen met de fractie mensen dat tegen (bij die 42%) en voor Aso is
 (bij die 33%). Dan vliegt die 42% dus omlaag richting 20% terwijl die
 33% alleen maar omhoog gaat, richting 50%.