Hirsigate: Kant noch wal

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Thu Jun 29 12:08:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Als Verdonk net als Balkenende uren later had toegegeven dat ze niet
> alleen juridische zekerheid wilde dat Ayaan haar eerdere verklaring
> intrekt en haar naam wil blijven voeren zoals volgens haar getuigen had
> gemogen, maar ook instemming wilde dat Verdonk zelf niet anders had
> gekund na de ik-heb-gelogen-verklaring van Ayaan, dan was daarover een
> meningsverschil geweest, maar nu ligt de zaak veel erger, Balkenende
> verklaarde in feite dat Verdonk hierover gister urenlang naar de Kamer
> verstoppertje speelde. Het is eerder vreemd dat VVD en CDA dat zomaar
> [...]

Het is een geval van: iedereen maar dan ook iedereen weet wat er gebeurd
is, ook dat het 'legale' van de naam Ali er met de haren bij gesleept
is, maar kamer zowel als kabinet spelen verstoppertje omdat het
juridisch allemaal erg discutabel is. Geen fraai schouwspel, dit.

Niet iets waar ik voor op blijf...

Verdonk hoort nu zelf op te stappen, dan kunnen VVD en CDA dat
'betreuren maar respecteren' en alles draait verder gewoon door. Zo niet
dan betekent het dat VVD en CDA geen behoefte meer hebben aan D66 in de
coalitie, maar het lijkt me sterk dat ze dan via de LPF door kunnen.

Bart