Hirsigate: Verklaring AHA

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jun 27 19:22:24 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ze heeft dus gelogen dat ze gelogen heeft, dat is toch ook liegen? Of
> heet dat in haar geval een onjuiste mededeling?

Waarschijnlijk wist ze niet dat ze niet loog. Ze dácht dat ze loog, en
kwam er later achter dat volgens Prof. mr. Guatropolifastrohaklop,
Somalisch Familierechtsdeskundige, je de naam van je bet-bet-bet-bet-bet
bet-bet achtergrootvader van moederszijde mag gebruiken, en verdomd, de
man heette Ali in het jaar a.d. 1456. Dus dat kwam even goed uit voor
het kabinet en onze fractie. Nu de leeftijd nog. Hoe lossen we dat op,
jongens? Wegens een arrest van HR in 1956 staat een onjuiste mededeling
over de leeftijd gelijk aan een aberratieve nevenmededeling zoals
bedoeld in RV 378 lid 1 juncto lid 7, eerste lid tweede titel, en heeft
in gelijke gevallen geen aanmrekelijke afwijkingen van de Huet-norm
vertoond, zodat het liegen over de leeftijd strikt formeel gezien in
deze casus moet worden beschouwd als een juiste mededeling met
retrospectieve fictie.
Dat kwam ook goed uit voor het kabinet.

Voor de rest knallen we die leugenaars en parasieten er gewoon weer
ouderwets uit. Regel is regel, norm is norm, en IK ZAL HAND-HAVEN!