Koerscrisis: Wat is D66 eigenlijk?

Steven Rieder Steven at RIEDER.NL
Mon Jun 26 23:06:57 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Marc,

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  Gegevens:
>   * 50% van de D66-aanhang anno 2003 is inmiddels weg.
>   * Van de resterende 50% is pakweg 25% voor Pechtold en pakweg 25% voor
>     Van der Laan.
>   * Van het totaal anno 2003 is 22% voor Pechtold en 50% voor van der
>     Laan.
>
>  Hier staat dan dat Van der Laan de kiezers optimaal bij D66 wegjaagt en
>  Pechtold nauwelijks.

Ooit leren rekenen? Volgens Google ben je zelfs exact gepromoveerd (in
een mooie richting, dat wel)... Maar daar merk ik weinig van :-).

Van 2003 is 50% voor Lousewies en van nu zou het ook 50% zijn; voor
Pechtold was van 2003 22% en van nu 50%. Dus zijn de "Lousewiesers"
weggegaan, de Pechtolders zijn immers procentueel omhooggegaan. De
conclusie kan veel zijn, peilingen zijn immers slecht vergelijkbaar en
altijd onbetrouwbaar, maar niet dat Lousewies kiezers wegjaagt.

Groeten,

Steven