LvdL bij standpunt.nl en geloofwaardigheid

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Jun 26 10:28:44 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mensen mogen natuurlijk door feiten en nieuwe wetenschappen van mening
veranderen, daar is niks mis mee.
Maar uitleggen is dan ook een vereiste lijkt mij zo. Van het bevorderen
wordt de mening ineens moeten.
Al surfend kwam ik terecht op een van de sites van een tweedekamerlid van
D66 en zie je hoe een mening omslaat in een periode.

Ger

> Niet alleen ik. Dit punt stond vorig voorjaar in het pamflet van Boris.
>

>   De pensioenleeftijd moet naar 67 jaar
> D66 (althans: Bert Bakker) is het daarmee eens. Eenderde van de
> luisteraars
> op dit moment ook...

Pensioengerechtigde leeftijd niet omhoog naar 67 jaar

[2-5-2003 16:07]

D66 is verrast door berichten alsof de pensioengerechtigde leeftijd wordt
opgetrokken tot 67 jaar. Deze zijn niet juist. Wel is de partij van mening
dat de arbeidsparticipatie van 55+-ers wordt bevorderd. Tot onze verrassing
verscheen vandaag in de media het bericht dat CDA, VVD en D66 zouden hebben
afgesproken dat de AOW-gerechtigde leeftijd wordt verhoogd van 65 naar 67
jaar. D66 heeft altijd gesteld dat het wel mogelijk moet zijn door te werken
na het 65-ste levensjaar voor mensen die dat willen (keuzevrijheid!), maar
dat dat niet verplicht moet worden. Er zijn er immers velen die maar al te
graag dan stoppen! Tegelijkertijd vindt D66 wel dat alles in het werk moet
worden gesteld om te zorgen dat zo min mogelijk mensen al (ruim) voor hun
65-ste afhaken. Nu werkt nog maar een zeer klein deel van de 55+-ers. Dat
legt een enorme (financiële) druk op de jongere generaties. Daarom heeft D66
ingestemd met de onderhandelingsafspraak dat wordt ingezet op "het
bevorderen van arbeidsparticipatie, onder andere door aanpassingen van
regelingen voor vervroegd uittreden en pensionering". Daarbij moet dan
worden gedacht aan prepensioen, VUT en dergelijke.