het moeras

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Jun 25 16:28:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja John,

Pechtold aan het kabinet maar Lousewies aan het verleden en heden als lid
van deze fractie, net als de overige leden ervan natuurlijk.
Zeker de ministers doen er erg aan mee, nu komt Brinkhorst weer met zijn 40
urige werkweek. Luchtfietserij is het allemaal maar.
Net zoiets als toen zijn meeneemtelefoonnummer, tjonge wat waren we toch
onder de indruk.
Het komt mij over alsof de hele top actief deelneemt aan het feit dat velen
D66 niet meer kunnen of willen geloven. Maar niet alleen, ook de leden als
je kijkt naar het paasaccoord. Wat is er al allemaal ingeleverd en waarom?
Voor het pluche?
Blijkbaar, zelfs na stevige dreigementen is Dittrich afgetreden, het was
onhandig gespeeld was het excuus. Ik hoop maar van niet maar het grote drama
lijkt of kan er zomaar aankomen in Afganistan en nog, er werd welliswaar
tegengestemd maar dat is in mijn ogen geen excuus. Of het werkelijk zo is of
niet, de opinie is dan, ze hebben wel meer tegengestemd als men wist dat het
toch wel doorging.

Het landelijk bestuur?
Ik heb het al vaker gezegd hier. Wat moet je met een bestuur wat gehele
afdelingen voor de verkiezingen ziet opzeggen en niks er mee doet. De
antwoorden aan die leden was dat den gegevens in de administratie waren
verwerkt, zo kwam men op de TV. Allemaal aktieve mensen die je straks zo
hard nodig hebt om te zorgen dat je campagne goed kan verlopen. Ik hoor het
de voorzitter nog zeggen: We zien die afdelingen maar als slapende
afdelingen en we kijken over 4 jaar wel weer.

D66, de grote voorvechter van de EU toch? Nu moet men 80 miljoen terughalen
bij de omroepen van Brussel. De D66-staatssekretaris wil zien hoe ze eraan
kan voldoen en dat geld toch beschikbaar houden voor dezelfde omroepen. Ze
houdt dus de idealen van D66 voor de gek.

Inderdaad zou een periode oppositie D66 goed kunnen doen maar wel is de
vraag dan in welke vorm. Mocht men in de marginale grote van andere
oppositiepartijen terecht komen met 2, 3 of 4 zeteltjes probeer het dan nog
maar eens. Geen deuk in een pakje boter om het zo maar te zeggen.
Natuurlijk kan je doelen gaan stellen die wat verder weg liggen maar het
grote gevaar wat er dan is dat veel leden, maar vooral kiezers elders
terecht zijn gekomen enje die voorgoed kwijt bent, of tenminste een groot
deel ervan.

Ik denk dat er nog hoop kan zijn voor deze regentenclub maar dat zal de
huidige club moeten doen, erna is de hoop vervlogen, mag je vrezen. Je kan
het al zien nu met berichten van: Het mannetje Pechtold is de nieuwe
lijsttrekker. Het geeft al een richting aan lijkt mij zo.

Ger