D66 voor of tegen motie wietteelt?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Jun 24 02:13:37 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Niemand interesse voor de vieze media-truukjes van Elsevier?
>
> Als je leest wat Trouw schrijft dan is D66 niet van de motie af gestapt.
> Niet dat het in het resultaat wat uitmaakt, maar de draai van de VVD
> wordt door Elsevier ook meteen D66 aangesmeerd.
>
> Ik zie Donner eigenlijk wel graag vertrekken, hoewel het kabinet dat
> denkelijk niet overleeft en dat is dan ook wel weer wat heavy, alleen
> maar om al of niet een kleinschalig experiment doen. In dit kabinet
> zoiets toch door willen drukken is nogal rauwdauwerig.

> [...]

Bart, gedogen betekent niets meer of minder dan dat het CDA dan niet
haar aardsconservatieve standpunt(en) hoeft te veranderen. Het is altijd
al een 'kadootje' geweest van andere partijen om dat het
aardsconservatieve CDA dan maar te 'gunnen'. Ten koste van de
democratische vrijheid van anderen, uiteraard, maar daar heeft het CDA
altijd al lak aan gehad.

Maar dat betekent het 'gedogen'. Een CDA compromis dat het niet echt is,
en ook nooit zal worden, want de tijdelijkheid zit 'em in de tijd die
wel weer zal veranderen.

Ook het sociale CDA gezicht is een verwrongen gezicht. Pas als men (het
gepeupel in de provincies) stemvee verlies vreest is dat reden tot
bijstelling van beleid, remember?

Dat zien we nu dus ook gebeuren ..... sinterklazen dus.

Maar ik sluit niet uit dat D66 niet meer midden in de huidige
maatschappij staat en de 'motie wietteelt' aan haar neus voorbij ziet
gaan. Erg sterk vind ik die D66 woordvoeder op dit dossier niet.

Henk Elegeert