Tussenstand D66-peiling, 12:16

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Jun 24 01:38:31 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wat D66 'fout' gedaan heeft is om in dit kabinet te gaan zitten. In
> feite krijgt D66 dus de schuld van de keuze van de PvdA om in de
> oppositie te gaan (doen we mee met de PvdA dan zijn we hun aanhangwagen,
> zo niet dan zijn we verraders).

Wat een onzin, alsof D66 niet zelfstandig de afweging had kunnen maken.
Dat nu heeft ze precies niet gedaan. Zij heeft zichzelf (om partij
politieke redenen) uitgeleverd. Het geleuter van Dittrich galmt nog na.

 > De rest is inderdaad media-hype.

Nee, de rest is de ongemakkelijk positie waarin  D66 zichzelf tov. van
de kiezers heeft gebracht. Nix media-hype. Bovendien,daar had die partij
zelf ook iets aan kunnen doen door te vernieuwen. Maar juist daartoe
bleek ze ook al niet in staat. Thom heeft het goed bovendien nog eens
goed neergezet voor zover het de deelname zelf betrof.

> Bashing is ook media-aandacht. Op het moment dat je niks meer goed kan
> doen kan je niks meer goed doen.

Wat een onzin, nou toch weer. D66 weet gewoon niet (meer) aan te
spreken, meer niet.

 > Niet dat de D66 mensen zo sterk
> opereren hoor. Het valt me trouwens wel op dat de media bij D66 altijd
> wel weer iemand op weten te snorren die volstrekt het tegendeel beweert
> als de rest van de partij. Beetje verliefd op aandacht misschien.

Je spreekt kortom jezelf tegen, Bart. Overigens, D66 is het die blijft
uitgaan van oude verhoudingen tussen politiek en media.

> Geldt
> ook voor sommige lijsttrekkerskandidaten natuurlijk, hoewel dat ook zijn
> charme heeft.

> Roepen om een Leider? Er wordt een lijsttrekker gekozen, ja.

Die (opnieuw??) richting gaat geven aan de partij?

> Krampachtig positivisme? Tja, het is ook nooit goed,

Een krampachtige reactie de kritiek te doen verstommen werkt niet, en
uiteindelijk loopt elke motor daar op vast.

> al het andere zal
> wel weer blinde paniek heten...

Nee, niet om weten gaan met kritiek en die op de juist waarde weten
schatten. Kritiek, Bart is de smeerolie in de motor. D66 loopt op oude
doorgedraaide olie, bij gebrek aan vervanging door nieuwe. Zelfs het
oliefilter is niet eens vervangen.

Henk Elegeert