Terugbetaling Huurtoeslag-chaos vs privacy

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Jun 23 14:29:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja Kaj zo gaat dat.
Als je een uitkering hebt van het UWV mag de gemiddelde mens erop
vertrouwen, denk je, dat die juist is uitgerekend.
Als blijkt dat het niet zo is kan je teveel betaalde aan je voor 13 december
netto terugbetalen. Kan je dat niet dan dus na 1 januari en moet het bruto
terugbetalen.
Hetgeen wat het UWV niet aan jou maar heeft afgedragen moet je dan maar zien
dat je het een jaar later aftrekt of zo.
Of je de huur of wat ook nog kan betalen is dan niet meer van belang, jij
bent de oplicher die steeds teveel heeft ontvangen.

Ger