[Muijz-Meet] LEES DIT, KEJJE LACHE!

Fri Jun 23 12:01:44 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 23-jun-2006, at 10:52, Hein van Meeteren wrote:

> [...]
>
> Zo, de campagne zit er nagenoeg op, ik heb me weken ingehouden en
> het carcinogene speeksel van Muijz langs mijn onschuldige lijf
> laten lopen,
> maar thans neem  ik op deze schone Vrijdagmorgen de gelegenheid om
> even ongeremd te reageren op deze meelijwekkende zuurpruim die er
> alleen maar genoegen in schept te blijven doormekkeren over zijn
> pathetische verleden, over zijn in -en inzielige leven, omdat hij
> één keer, ja, ik herhaal één keer, stevig de les is gelezen door
> een stichtingsbestuurder en wegens herhaaldelijk wangedrag een open

Welnee, hoe kom je daar nou toch allemaal weer bij, mallerd?

> Dus lijstgenoten, vernietigt deze mail, want het is ruzie, en als
> jullie niet van deze ruzie houden: LEES HEM NIET

Naar welk begrip verwijst 'hem' hier?
* de mail?
* of de ruzie?

> Hein heeft niet altid (Noorse voorouders, Muizenberg?) gelijk.

Bij DB.NL gedroeg je je in ieder geval alsof je altijd (nee,
Russische) gelijk had.

> Maar soms wel. Vooral toen hij een zekere Erik van den  Muijzenberg
> na drie waarschuwingen in opdracht van een stichtingsbestuur
> tijdelijk van een discussielijst verwijderde wegens stelselmatig
> wangedrag, op de man spelen, treiteren, beledigen, onwaarheid
> debiteren, verdachtmaken, insinueren, queruleren, honen,
> eerbaarheid schenden en smaden.

Dat zou in strijd met de statuten zijn geweest en zou dus op zijn
minst een bestuursbesluit hebben gevergd, dat dan ongetwijfeld
zou zijn aangevochten door de participanten.

> Ook had Hein gelijk toen hij, tezamen met zijn medebestuurders, een
> Stichting ophief die geen functie meer had in de Nederlandse
> samenleving,

Neenee, de heren hadden er geen zin meer in.

Commentaar van mijn contactpersoon bij de Kamer van Koophandel:
"Waarom stapt het bestuur dan niet op?" Dat was een goede vraag.
Hein heeft daar nooit behoorlijk antwoord op gegeven.
Het antwoord laat zich overigens raden: het zou voor Hein onverdraaglijk
zijn geweest om te moeten vaststellen dat de stichting *zonder* hem
*wel*
naar behoren functioneerde.
Dat wilde Hein niet meemaken en dus hief hij de stichting op.

> [...]
> die op de ongemodereerde lijsten van die stichting zich liederlijk
> konden uitleven, aangezien ze overal elders waren geweigerd en
> geweerd.  Ook heeft Hein gelijk als hij niet reageert op de
> oudemannen-zurige aantijgingen die steeds opnieuw door de bijna
> vijftiger van den Muijzenberg tegen hem worden aangeurineerd. Maar
> soms heeft Hein ongelijk, zoals nu, nu hij toch weer reageert. Maar
> Hein vergeeft zichzelve, want hij is een beetje zenuwachtig voor de
> dag van morgen en wil zich een beetje uitleven op een toetsenbord.

Amen.

Wat je keer op keer aantoont - en daar gaat het natuurlijk om - is
dat je
je niet kunt beheersen, dat je na al die jaren nog steeds niet weet hoe
je moet reageren op provocaties, en dat je derhalve ongeschikt bent
als lijsttrekker.

> [...]
> gierend van de pret hoe ene Erik van den Muijzenberg bij hem aan de
> deur was geweest met een petitie, welke van hem eiste om de "leden"
> van de stichting te accepteren. "Dit stuk onbenul had niet niet
> eens door dat een stichting geen leden kent, dat er zelfs een
> wettelijk *ledenverbod* bij stichtingen bestaat", proeste de
> notaris uit tussen twee happen gerookte zalm. "Wie is deze
> verdwaalde man?"wilde de notaris weten. Hein heeft de notaris
> vervolgens een karakterschets gegeven van deze malloot, met de naam
> van den Muijzenberg, en de notaris  en hij hebben daarop

Allemaal fantasie; van een petitie is nooit sprake geweest, en aan de
deur ben
ik ook niet geweest; het contact verliep per email, telefoon en per
post.
De specifieke positie van de donateurs, bij DB.NL statutair
'participanten'
genoemd is wel aan de orde geweest. De notaris meende dat de statuten de
participanten een grote invloed gaven.

(Je hebt ook weleens beweerd dat je een kopie van een brief van de
notaris aan
mij had gekregen. Ook dat bleek louter fantasie. Kennelijk kun je je
eigen wanen
en de werkelijkheid slecht scheiden Hein.)

> Zo heeft ene van den Muijzenberg als zelfbenoemde deskundoloog aan
> Hein trachten uit te leggen dat hij geen bestuurder meer kon zijn,
> omdat hij maar voor drie jaar benoemd was.

Correct. Maar er was geen praten tegen; Hein - op dat moment ook maar
een
rechtenstudentje - dacht het allemaal beter te weten dan de echte
juristen.

> Met veel geduld en kleutervriendelijke didactiek heeft Hein hierop
> aan dezelfde Muijzenberg trachten uit te leggen dat een rooster van
> aftreden  bij elke drie jaar NIET hetzelfde is als een heel bestuur
> dat na drie jaar aftreedt,

Een rooster van aftreden hoorde te worden opgemaakt, maar dat is inzake
DB.NL nooit geschied.

> aangezien een rechtspersoon dan onbestuurbaar zou worden. Dat enige
> continuïteit in een bestuur wel van waarde zou kunnen zijn.

Zeker, continuïteit is van belang. Vandaar dat een bestuur een
rooster van
aftreden opstelt en vandaar dat tussentijds bestuursleden aftreden en
worden
opgevolgd. De amateurs die DB.NL 'bestuurden' hebben nooit zo'n rooster
opgemaakt en zijn ook nooit tussentijds afgetreden, met als gevolg
dat ze na
drie jaar statutair gezien geen van allen meer bestuurder waren.

Gelukkig werd in een dergelijke situatie door de statuten voorzien:
de donateurs,
bij DB.NL participanten genoemd omdat ze wat meer invloed hadden dan
bij een
stichtinggebruikelijk - zeer veel invloed zelfs, volgens de notaris
die mijn visie op
een en ander 'juist' noemde - de donateurs dus, konden bij
ontstentenis van een
bestuur uit hun midden een  formateur aanwijzen die vervolgens weer
een nieuw
bestuur samenstelde.
Er was dus in september 1999 geen noodzaak om DB.NL op te heffen; er kon
gewoon een nieuw bestuur worden benoemd.

De toenmalige bestuurders' wilden van hun taak af. In feite werden ze
automatisch
ontheven, wegens het verlopen van hun termijn, ze hadden daarna het
benoemen
van een nieuw bestuur aan hun donateurs kunnen overlaten; hun
bemoeienis was
op geen enkele wijze vereist. Waarom is dat niet gebeurd? Omdat malle
Heino over
zijn bestuursgraf wilde regeren, en invloed wilde blijven uitoefenen
die hem
statutair gezien niet meer toekwam. Da capo al fine.

> Maar helaas, de didactiek heeft geenszins geholpen, want tot op de
> dag van heden persisteert de Heer vd M in zijn ommiteuze
> opvattingen en aarzelt niet ze kraaiend van zelfdunk aan iedereen
> die hem voor de voeten komt in het gelaat te werpen.

Ja, de grap is dus dat geen jurist de zienswijze van Hein deelt,
behalve Hein zelf.
Over persisteren gesproken.

> Inderdaad hilarisch. Want na zeven (sic!) jaar obsessie zou het bij
> de vijftiger

47-er (bouwjaar 1958)
Het is geen obsessie; het is een running gag. Een soap, zo je wilt.

> van den Muijzenberg toch moeten zijn doorgedrongen dat de stichting
> niet meer bestaat, dat hij zijn gelijk niet krijgt.

O, maar mijn gelijk heb ik allang gehad. Eerst van de notaris, en
vervolgens ook
van andere personen die zich in de materie hebben verdiept.
Overigens vind ik het niet zo belangrijk of ik wel of niet mijn
gelijk krijg; ik ben
namelijk inner directed. Wat een ander vindt zal me een zorg zijn.
Maar de DB.NL-geschiedenis biedt mooi materiaal om te tonen dat Hein van
Meeteren volkomen ongeschitk is voor welke politieke functie dan ook.
QED

> Voorts dat het stelselmatig rancuneus bejegenen van de man die hem
> ooit heeft leren debatteren

Dat is een grapje zeker?

Heel deze geschiedenis van flamewars is begonnen bij dds.dds en
dds.technopolis
waar Hein ook al voortdurend in het stof beet in discussies. De
moderator van die
laatste groep vond Hein zelfs de domste man die zij ooit had ontmoet.
En ze voegde
er aan toe dat wij beiden - zij en ik - heel goed wisten hoeveel
domme mensen er
wel niet op Internet zitten. Waarvan akte, om doctor Fluks te citeren.

> (en daarin jammerlijk heeft gefaald, dat wel) en die hem ooit
> stevig de oortjes heeft gewassen, een deerniswekkende indruk maakt.
> Dat het stelselmatig obsessief en verwrongen reageren op dezelfde
> man op een gegeven moment moet leiden tot slechts één respons:
> billenkoek met een hard stuk hout met spijkers. Dat hout is reeds
> aangeschaft in de bezoekersshop van het Martelmuseum op de
> Amsterdamse Wallen, en als de Heer vd M dus nóg een keer de vM stalkt

Het wordt nu zo langzamerhand wel eens tijd dat je je aanhoudende
beschuldigingen
van fysieke stalking onderbouwt, Hein. Anders moeten je overburen je
misschien eens
ontbieden op het bureau en je de wetsartikelen ter zake van laster en
smaad onder je
Apfelkorn-neusje houden?

> in een plaatselijk filiaal van Albert Heijn, dan krijgt hij midden
> tussen de kaas en broden een ongelooflijk pak slaag op zijn
> pukkelige  oudemannenbillen.
> Haleluja, Amen, de Rechtvaardigheid der Goden Zal Met ons Zijn.

Dit lijkt me een aardig citaat voor de knipselkrant van Bernard.

Erik vdMb