Officiele uitslag lijsttrekkersverkiezingen Jonge Democraten

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jun 23 10:11:48 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dat *valt* ook helemaal niet te bewijzen beste Henk.

Precies, beste Erik.

> Het is allemaal een kwestie van *vertrouwen*. (De relevante vraag is  dus:
> aan wie vertrouwt u het lijsttrekkerschap van de partij toe.)

Nou nee, als je een klass(/z)ieke politiek partij wordt is dat een
vraag. In het andere geval is de partij iets dat ergens voor staat, maar
dat is inmiddels verleden tijd, idd.

En hoezo *vertrouwen*, Erik? Geen van die kandidaten die nu daarvoor in
aanmerking komen hebben zich duidelijk uitgesproken welke richting ze nu
met de partij eigenlijk op willen, toch? Over welk *vertrouwen* gaat het
dan? De relevante vraag is dus: welke richting gaat de partij op en
welke lijstrekker past daarbij (het beste).

In jouw geval doet het er eigenlijk niet toe wie er in die partij
zitten, als de de leider maar volgen. Van een democratische partij als
D66 mag je verwachten dat men het intern eerst eens wordt welke richting
het nu wel wordt, toch? Dat laat je een lijstrekker niet bepalen, lijkt
mij.

> Als het past in een plaatje is het niet onbegrijpelijk.

Onzin Erik, D66 is niet duidelijk, behalve het partij politieke deel,
hetgeen onbegrijpelijk is. Voor mij dan toch.

> Dus je spreekt jezelf tegen Henk.

??  Zie ik niet.

> Hein heeft altid gelijk. Dat weet je toch wel, Henk?

Tuurlijk, Erik. :)

> In zijn eigen beleving althans.

In de jouwe toch ook?  :)

> De notaris die destijds de statuten van de stichting had gepasseerd,  vond
> bijvoorbeeld juist dat Hein *geen* gelijk had door personen als
> participant
> mee te tellen die dit statutair niet waren.
> Ook op de mailinglist schoot Hein de ene bok na de andere; de meest
> simpele zaken moesten hem worden uitgelegd en toch wist de goede
> man het altijd beter. Hilarisch! Ik verheug em zeer op zo'n clown als
> lijsttrekker, al is het wel sneu voor D66.

> (Een volgende keer toch graag een 'verwarmd' terras.)

Toch iets mis met die spellingscontroller? Ik vond het ook al vreemd.
No misspelled words ....

> Dat heeft niets met elkaar te maken.

Wat heeft niets met elkaar te maken? D66 die de kenniseconomie hoog in
het vaandel heeft, en qua ICT zelf nog (steeds) niets weet te presteren,
niet?

Ze moeten het weer hebben van de media? Niet instaat zelf de burgers in
dit land te informeren?

> Louter door ergens een webcam op te zetten creëer je nog geen
> kenniseconomie.

Ach, je meent het. Hoe creëer je een kenniseconomie?

Oh, je wilt er ook geluid bij? :) Een stemhokje, misschien? :) Deel
kunnen nemen aan het debat/discussie, mogelijk? :) En ik mag van zo'n
partij dan zelf toch wel enig vernuft verwachten, toch? Enige
vernieuwing, misschien?

> Omgekeerd: een kenniseconomie kan best gecreëerd zonder
> webcam.

Precies. Je bent weer helemaal rond met je verhaal, Erik.

Henk Elegeert