Lousewies

Thu Jun 22 09:19:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bertus, ik vind het best aardig van je dat je het zo voor een collega
 opneemt en ter compensatie wat eigen leefwijze-zwakten opnoemt. Maar
 dit is toch iets anders - als jij iedereen zou verketteren die niet
 rookt, niet automobileert en bigmact (mensen als ik dus), dan zou er
 over jou ook een dergelijk stuk geschreven worden.

 LvdL doet dit alles uit vrije wil waarbij ze haar prive-overtuiging
 volkomen onnodig verpolitiseert tot die van D66 en haar leefwijze
 propageert als ze als D66-lijstrekkerskandidate/fractievoorzitster
 geportretteerd wordt. Niet alleen m.b.t. de religie maar ook met dat
 sociaal-liberalisme en haar gezeur over seks en opvoeding.

 Ja, en dan krijgt men zoiets als dat vreselijke (maar niet onjuiste)
 HP/DeTijd-artikel op z'n dak op een moment dat het minder goed uitkomt.
 In feite staat daarin zo'n beetje alles dat men haar voor de voeten
 kan werpen. Zelf induceer in dat graag tot het determinisme omdat dat
 nu eenmaal hetgene is waar het eigenlijk om gaat daar waar D66 in het
 indeterminisme wortelt. Aan al die persoonlijke feitjes heb ik geen
 behoefte; ik vind het een beetje genant eerlijk gezegd - en het roept
 associaties op met de Fortuyn/AHA-hysterie.

 Jij wijst op haar politieke werk (terecht, natuurlijk). Maar eigenlijk
 geef je daarmee aan dat LvdL met al dat persoonlijke gezever zichzelf
 als politica vreselijk in de weg loopt.

 Verder schrijf je,
>HP de Tijd spreekt deze week over Lousewies' kruistocht tegen gelovig
>Nederland. Let wel, geen kruistocht tegen het geloof of God.

 Maar dat is toch exact waarom het fout is ? Was het maar een kruis-
 tocht tegen een ideetje - maar het is een 'kruistocht' tegen mensen.

 Ik heb overigens op Pechtold en Van Meeteren gestemd, verder is m'n
 stembiljet leeg gebleven.