Koerscrisis, Leestip: Van der Laan zakt finaal door het ijs

Wed Jun 21 20:44:29 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,
>Als LvdL inderdaad de vrijheid van godsdienst wil afschaffen, dan plaatst
>ze zichzelf volkomen buiten de beschaving. Dan staat ze zich op 1 lijn
>met types als Hitler, Stalin en Khomeiny.

 Steven Rieder <Steven at RIEDER.NL>,
>Die opmerking werp ik heel, heel ver van mij!

 Dat kan wel wezen maar mocht het waar zijn dan is dat toch echt zo. Het is
 niet voor niets dat steeds meer mensen D66 becritiseren (en dan gaat het
 altijd om LvdL) om haar extremistisch, fundamentalistisch atheistische
 stellingname. Deze staat volkomen buiten de werkelijkheid en is zeer onge-
 past in een democratie.

 Nu was het HP/DeTijd-artikel vrij hard, dus ik wil vooralsnog wel aannemen
 dat ze dit niet gemeend kan hebben. Mocht ze dat wel hebben, dus mocht ze
 burgerlijke vrijheden als de vrijheid van godsdienst inderdaad willen in-
 perken, dan is dat volkomen abject en dient ze zeer hard aangepakt te worden
 - ook vanuit D66 zelf.

 Maar ja, ik heb zelf al heel dikwijls kritiek gehad op de anti-godsdien-
 stige verbetenheid van LvdL. Daar komt haar deterministische stellingname
 waarschijnlijk ook vandaan. Mensen geven wel hun geloof op maar niet de
 wijze van denken die aan dat geloof ten grondslag ligt.

 Degenen die het goed met haar voorhebben, moeten haar dus wel corrigeren.
 We hebben deze week 'toevallig' twee van dit soort publicaties gehad. Maar
 er komen er uiteraard meer mocht ze lijsttrekker worden. Alle D66'ers
 worden dan als een raar soort religieuze fanatiekelingen weggezet... ze
 moet echt inbinden. En een beetje boven haar eigen sores uitstijgen.