Moddercrisis: Van Mierlo onduidelijk over steun aan Pechtold

Sat Jun 17 00:11:33 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Nou nee, Marc heeft het fout. Maar voordat dat inzicht hem bereikt

 Wat heb ik dan fout ?

 Toegegeven, ik heb nooit iets in LvdL gezien. Als ik al iets over haar
 op deze lijst opmerk (hetgeen tot het moment dat ze het estafettestokje
 overnam zelden gebeurde), dan was dat altijd in afkeurende zin. Vooral
 haar anti-religieuze houding heb ik nooit begrepen. Haar pro-Europa
 standpunt trouwens ook niet - maar dat standpunt hebben veel politici
 met haar gemeen, dus dat valt minder op. Die brede sociaal-liberale
 beweging van haar is een fictie, die bestaat in het geheel niet. LvdL
 maakt overal een geloof van...

 Mocht de keus zich inderdaad toespitsen op of Van der Laan of Pechtold
 (hetgeen niet te hopen is), dan ben ik zonder meer voor Pechtold. Met
 Pechtold kan D66 nog een spinterpartij worden en is er een (klein)
 kansje dat de partij zich in de oppositie ietwat herstelt; met Van der
 Laan is elke kans verkeken dat het ooit nog iets wordt. LvdL zal de
 resten van D66 simpelweg de VVD binnen loodsen waarna de partij wordt
 opgeheven.