Fluks-Cassandra

Fri Jun 16 23:50:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Marc Alexander Fluks doet hier bij tij en ontij voorspellingen

 Hallo, wacht even Tear-tjerkie...

 Dat het slecht gaat, kan ik natuurlijk niet helpen. Ik zou ook
 liever iets leuks voorspellen. Maar dit zit er, waar het D66
 aangaat, momenteel niet in.

 Ik wil best zo'n Cassandra-voorspelling doen: als LvdL zich de
 komende week net zo opstelt als de afgelopen week, dan staat
 D66 volgende week bij NOVA op 1 zetel. Als we mazzel hebben.

 Daar komt nog bij dat veranderingen in de politieke barometer
 gedempt worden door gemiddelden te nemen. Dat wil zeggen dat
 als zo'n ding snel zakt, de kans nogal groot is dat het de week
 daarop nog slechter is (idem dito bij beter, uiteraard).

 Waarom is LvdL toch zo vreselijk fel ? Men kan toch best op een
 gematigde wijze VVD-standpunten uitdragen als men niets heeft
 met het gedachtengoed van D66 ? Waarom zegt niemand van haar
 campagneteampje tegen haar dat ze zich eens moet inhouden ?

 Overigens: morgen komen de JD met de uitslag van hun schaduw-
 verkiezingen. Daar gaat LvdL uiteraard winnen.