Partijleiding heeft aanval op Van der Laan geopend

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Fri Jun 16 15:36:46 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer schreef op Friday, June 16, 2006 2:39 PM :
<...>
> Niets moet.... Ik geef aan dat ik persoonlijk het jammer vind als er
> minder aandacht voor komt. Maar waarom zouden ze er minder voor willen
> strijden? De relatie overheid-burger loopt als een rode draad door
> heel veel onderwerpen... En is reden voor veel achterdocht tov die
> overheid... Lijkt me een typisch D66 punt om aan te grijpen.
> Bestuurlijke vernieuwing bestaat uit meer dan de gekozen
> burgemeetser...

Maar dat bestrijdt toch ook niemand?
Ik heb de indruk dat we langs elkaar heen aan het praten zijn. Volgens mij was
je stelling dat Lousewies zich niets aan democratische vernieuwing gelegen zou
laten liggen. Zie:

Joris van den Wittenboer schreef op Friday, June 16, 2006 11:12 AM :
> Het verbaasd mij niet. Hij wil zoveel mogelijk af van de kroonjuwelen,
> Lousewies ook. Dus minder invloed van burgers op beleid, en
> doorgetrokken, minder invloed van leden op de partij. En zoals je al
> zei, het is een regent... En dat past kennelijk goed bij Lousewies,
> die wil het liefst ook niet teveel invloed/betrokkenheid van burgers of
> leden.

Ik vroeg toen waar je dat uit af leidde. Je stelling lijkt me namelijk niet
houdbaar. Ik kan je, zonder dat vooraf met haar te hoeven overleggen, melden
dat Lousewies erg vóór méér invloed van burgers op beleid en van leden op de
partij is. Laten we geen schijntegenstellingen proberen op te roepen. Om een
ongetwijfeld manke analogie te gebruiken: als jij deze week even niet tegen je
partner hebt gezegd dat je van hem/haar houdt, betekent dat dan dat je meteen
wilt scheiden?

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink
(Ik kies Lousewies - www.lousewies.nl)

P.S.: Over electronisch stemmen en zo, nou, daar gaan lijsttrekkers niet over.
Ook geen kandidaat-lijsttrekkers. Daar gaan leden en besturen over. Jij en ik
dus.