Partijleiding heeft aanval op Van der Laan geopend

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Fri Jun 16 13:55:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer schreef op Friday, June 16, 2006 1:15 PM :
<...>
> Vertel....
> Hoe hoog ligt de prioriteit dan bij Lousewies? En dat de prioriteiten
> nog steeds anders liggen bij andere partijen dat weet ik zo direct nog
> niet. Andere partijen zijn ook in beweging..... En het staat in veel
> programma's of voorlopers daarvan... En ze zullen wellicht net als
> Lousewies er geen hoge prioriteit aan geven...

Nou, hoe hoog de prioriteiten bij de anderen liggen hebben we de afgelopen
jaren kunnen zien. Sterker, we zijn er een minister mee kwijtgeraakt. Een die
het niet perse slechter deed dan zijn opvolger ;-)
Bedoel je misschien de bewegingen in het Liberaal Manifest van de VVD? Zijn
die punten geaccepteerd daar dan? Natuurlijk, Fortuyn en Wilders was/is óók
voor een gekozen burgemeester, is dat misschien wat je bedoelt?
De praktijk is immers toch dat elke poging tot vernieuwing vakkundig door de
powers-that-be in de grond worden geboord?

Eigenlijk vind ik kritiek op de prioriteitstelling van democratische
vernieuwing iets jij-bakkerigs hebben. Laten we met z'n allen vaststellen dat
we het in handen hadden, van '94 tot '98. Toen waren we nódig voor een
meerderheid. En toen hebben Hafmo en consorten ervoor gekozen om er /niets/
mee te doen. Toen hebben we het als droog zand door onze vingers laten lopen.
Als het toen geen topprioriteit was, waarom zou Lousewies (of Alexander, of
Hein, of wie dan ook) er nu de topprioriteit van moeten maken?

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink
(Ik kies Lousewies - www.lousewies.nl)