Moddercrisis: Van der Laan doet maar wat

Thu Jun 15 09:44:29 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 LvdL ontpopt zich hoe langer hoe meer als de Rita Verdonk van D66.
 Onthutsend !

 Haar 'Pechtold roept maar wat' is nogal strijdig met de reactie van de D66-
 hotemetoten op de Paascrisis. Was die Paascrisis al volstrekt onnodig en de
 wijze waarop de crisis werd 'opgelost' nogal verwerpelijk (het kostte D66
 -volkomen terecht- de helft van z'n aanhang), met haar 'Pechtold roept maar
 wat' neemt ze ook nog eens afstand van *haar eigen* oplossing. Van der Laan
 doet maar wat: voormalige D66-stemmers hebben echt wel door dat dit soort
 uitspraken nogal strijdig zijn. Had liever tijdens de Paascrisis gezegd dat
 Pechtold maar wat kletste ! Niet pas nu gaan zitten lullen...

 Hoe denkt LvdL die voormalige D66-stemmers weer terug te halen ? Nou ze
 lult opnieuw wat: 25% van de kiezers zou op D66 kunnen stemmen (schandelijke
 opmerking - iedereen loopt immers weg van van Van der Laan en haar verder-
 velijke sociaal-liberalisme). Maar ze weet nog wat. In Tilburg geeft alvast
 een kijkje in de D66-verkiezingscampagne die haar voor ogen staat.

 Die gaan -uiteraard- niet over de problemen die mensen zoals zij allemaal
 hebben aangericht, neen...
>Van der Laan hoort te weinig over klimaatsverandering. "Als ik lijsttrekker
>wordt, wordt dat het belangrijkste punt."

 Wie zoiets ziet, gelooft z'n ogen niet. Heeft LvdL zich dan ooit eerder
 over dit onderwerp uitgelaten ? Wat voor belangwekkends heeft ze het Volk
 dienaangaande dan zoal mede te delen ? *Wat is dit voor flauwekul* ?

 Ik neem maar aan dat LvdL het hier niet heeft over het 'horen over' maar
 over 'klimaatsverandering'.
  1. Waarom zegt ze *nu* niet alvast iets over haar 'belangrijkste punt' ?
     Weet men als D66-lid alvast wat ons allemaal aan pseudowetenschappe-
     lijke onzin te wachten staat (zoals dat tweetaligheid zou helpen tegen
     Alzheimer) mocht LvdL lijsttrekster worden. Dat mag best meespelen.
  2. Er bestaat in het geheel geen 'klimaatsverandering'. Dingen varieren,
     dat is alles. Zo wordt de Zon momenteel wat lichtsterker. Gaat LvdL
     dat dan blussen met water, wordt de planeet beschermd met parasols ?
  3. Wederom spat het determinisme van zo'n zin af. Niet alleen inhoudelijk
     (als er *iets* indeterministisch is zijn dat de meteorologische ver-
     schijnselen wel - en ik kan dat weten want ik heb, in tegenstelling
     tot LvdL, weer wel meteorologie gestudeerd).
     Maar ook procedureel: *als* zij lijsttrekker wordt, *dan* wordt dat
     het belangrijkste punt*. Amehoela, zo'n belofte is volkomen onzinnig !
     Dit is Fortuyn-taal, dit is AHA-gebazel - dit is sociaal-liberaal
     narcisme.

 Dit voorspelt weinig goeds. LvdL, het dwaallicht dat voorop wil lopen, zal
 de koerscrisis alleen maar *nog erger* maken.