Atheistisch strijdster Van der Laan vond zelf 'Islamitische Zuil' uit

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Jun 14 09:07:40 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Zuilen" bestaan, historisch gezien, sinds de Ned. Hervormde Kerk
staatskerk werd, na afloop van de 80-jarige oorlog in 1648. Wegens de
liberale dominantie in de 19e eeuw verzetten zich kattezieken,
prettestanten en marxiesten. De Patrimonium-gedachte etc. deed haar
intrede. De echte verzuiling heeft 70 jaar geduurd, evenlang als het
Russisch communisme.

En nu maar hopen dat de levencyclus van het populisme en neoliberalisme
niet even lang duurt. Heeft Van der Laan eigenlijk wel kritiek op zulke
hoofdstromingen, afgezien dan die hint richting immigranten?

hv,u
------