Uruzgan

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Jun 14 09:03:43 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dag Bert,

Dank voor het antwoord, ik heb het niet kunnen volgen.
Wat ik anders zou willen mag duidelijk zijn, ik vind dat we er zo niet thuis
horen en we onze oren weer laten hangen naar Amerika.
Maar het zij zo, als er een meerderheid in de tweedekamer is hoort het bij
de democratie, geen misverstand er over. Blijft staan, denk ik, dat je met
instemmen van meer geld tegelijk zegt, het wel gaan nu te ondersteunen.
Is er ook aangegeven tot hoever men nu wil gaan, financieel en ter verdere
ondersetuning van onze mensen daar? Of is het nu ineens een open deur en doe
maar raak? Mocht de situatie zo zijn of worden dat we dan maar 10.000 mensen
inzetten, ik overdrijf misschien maar even voor de duidelijkheid.
Je snapt wellicht wel wat bedoel? Waar ligt de grens? Wanneer noem je het
een oorlogsituatie of opbouwen?
En je mag je toch afvragen wat de begroting van Zalm te maken heeft met een
NAVO-aktiviteit? Ik snap hem wel hoor, de veiligheid van je eigen mensen.
Hoe die gegarandeert is hebben we helaas eerder mogen en kunnen zien. Maar
is dat dan de goede basis?

Ger