Pechtold haalt uit naar Van der Laan (was: Van der Laan haalt uit naar Pechtold)

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Jun 13 16:26:07 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aris B. wrote:

> Beste mensen,
>
> Mag ik U allen herinneren aan een evergreen-citaat van deze zelfde
> chatlist, dat in 2001 het Algemeen Dagblad haalde:
>
> "Vraag: Is er een officieel register van alle sub- en hoofdstromingen
> binnen D66?
> Antwoord: Jazeker. In de wandeling heet dat register de ledenlijst".
>
> En zo hoort het bij een individualistische partij.
>
> En als Pechtold parlementair werk te min vindt, houdt hij geen rekening
> met een CDA-PvdA-coalitie (zodat de PvdA weer kan regeren en het CDA
> [...]

Ik kan geen artikel vinden waarin staat dat Pechtold zegt dat hij het
parlementaire werk te min zou vinden. Maar zaterdag (debat Nijmegen) kom
ik er ongetwijfeld achter hoe hij dat ziet. Net als dat hij nu zijn
'pro' Uruzgan-standpunt benadrukt, dat roept ook vragen bij me op.

Ik word trouwens niet vrolijk van dat 'doorbijten' verwijt van
Lousewies, net alsof we op dat soort luchtledige gekissebis zitten te
wachten. En ze wil blijkbaar de moslims voorschrijven hoe ze zichzelf
wel en niet moeten organiseren in Nederland. Dat werkt zo natuurlijk
niet (hoewel 'buitenlands' gestuurde organisaties onwenselijk zijn en
hen die hier wonen niet kunnen vertegenwoordigen).

Aktie = reaktie en wie betuttelend benaderd wordt die wordt kwaad. Zou
ik ook worden. Idem bij discriminatie.

Pechtold heeft beter door dat je het probeem van een potentieel
isolererend werkende moslim subcultuur op een positievere manier moet
benaderen.

Actieve, goed opgeleide, welvarende, gezichtsbepalende moslims kunnen
duidelijk maken dat iets als 'the American dream' ook in Nederland voor
/iedereen/ bestaat. Probeer dus zoveel mogelijk moslims in die rol te
krijgen zou ik zeggen. Maar het moet wel van henzelf komen natuurlijk.
En daarvoor moeten ze net als iedereen hun eigen weg kunnen zoeken en
hun eigen vragen stellen. Maar net als iedereen moeten ze ook
onverbloemd te horen te krijgen van wat de rest er van vindt.

Bart