Hoe kiezen we ook al weer een lijsttrekker ?

Sat Jun 10 00:24:01 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waar de kandidaat lijsttrekkers voor staan, staat zowaar op,
   http://www.d66.nl/page/downloads/tk07_lijsttrekker_kandidatenboek.pdf
dus da's boffen.

Okee, daar gaan we dan. Het gaat er om wie de minste punten behaalt op de
ideologische schaal. Tenslotte zijn we van D66...
Kandidaat                    Toekomst  Sociaal-Liberaal  Europa    Totaal
Simone Kuiter                   1             0             0        1
Lousewies van der Laan          1             2             2        5
Alexander Pechtold              1             1             1        3
Carlo Strijk                    4             0             1        5
Andre van Wanrooij              6             0             0        6
Hein Westerouen van Meeteren    0             0             0        0
Jan Zelle                       0             0             0        0
Ricardo Gomila Vergara          0             1             0        1

Nu het tegenovergestelde: wie scoort wat bij het ontideologiseren  ?
Kandidaat                    Vrijzinnig  Democratisering Burger    Totaal
Simone Kuiter                   0             1             0        1
Lousewies van der Laan          0             1             0        1
Alexander Pechtold              0             1             0        1
Carlo Strijk                    0             1             0        1
Andre van Wanrooij              0             0             0        0
Hein Westerouen van Meeteren    2             5             1        8
Jan Zelle                       0             0             3        3
Ricardo Gomila Vergara          0             0             0        0

Het ligt voor de hand het positieve met het negatieve te verdisconteren...
Dat resulteert dan in deze score,
Hein Westerouen van Meeteren    8
Jan Zelle                       3
Simone Kuiter                   0
Ricardo Gomila Vergara.        -1
Alexander Pechtold             -2
Lousewies van der Laan         -4
Carlo Strijk                   -4
Andre van Wanrooij             -6

Iedereen kan z'n eigen selectie-criteria hanteren en kijken wat er uitkomt.
Mij verbaast het niet dat Van Meeteren bij mij hoog scoort en wat ik van
Zelle zag beviel me wel. Pechtold valt me tegen; die had ik hoger geschat,
net als Van Wanrooij. Alle andere kandidaten vallen bij mij per definitie
af.

Mijn voorlopige lijstje is dus,
Hein Westerouen van Meeteren
Jan Zelle