politieke ervaring (was: Re: [Aris-Meet] Re: De phalanx van mensen die Erik van zijn stokpaardje willen gooien, groeit met de minuut. Let's keep it up.)

Thu Jun 8 17:12:57 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 8-jun-2006, at 16:46, Aris B. wrote:

> Politieke ervaring?

Ja, dat vroeg ik. :-)

> *) Lijsttrekker van een kleine, maar landelijke politieke partij
> (net al wij nu zijn);

Hoe liep dat destijds af? Niet zo best, volgens mij.
Ook destijds bleek al dat Hein niet over het juiste
politieke instinct beschikte, en bijvoorbeeld rustig
bij de fameuze toverkol Mellie Uyldert op theevisite
ging.
Maar wellicht belangrijker: ook destijds was Hein
volgens mij geen raadslid of zo. Ik denk dat ook destijds
zijn politieke ervaring 0,0 was.

> *) in HET LAGERHUIS en voor de TROS-radio jarenlang iedere week in
> het heetst van een politiek debat staan;

Jaja, dat betreft dus zijn *media*ervaring Bernard.
Die noemde je al, maar daar vroeg ik niet naar.

(Met kluitjes in het riet hoef je bij mij niet aan te komen.)

> met Henk Bres in het Lagerhuis had hij regelmatiger contact met
> echte Hagenezen dan woutertje Bos tijdens zijn "photo
> opportunities" (eens per kwartaal of nog minder) in het Haagse
> koffiehuis.

Best mogelijk. Overigens vind ik het in een discussie
nooit zo'n heel sterk argument om te zeggen X. is
uitstekend want Y. is ook maar waardeloos.
Misschien zijn Bos en Van Meeteren *allebei* wel
volkomen ongeschikt, wie zal het zeggen?
Laten we ons dus bepalen tot de politieke ervaring
van Hein van Meeteren, accoord?

> *) ex-lid PPR: hij heeft gezien hoe die partij moest fuseren om te
> overleven; en hopelijk ook hoe ze zich door principes voorop te
> stellen ("nooit met Van Agt regeren") in 1977 zichzelf politiek
> volstrekt buitenspel zette.

Waar is Hein *geen* lid van geweest vraag ik me
weleens af. Maar ook hiervoor geldt: politieke
ervaring kun je dit niet noemen.

Of je moet serieus menen dat ook ik over een grote
politieke ervaring beschik; ik debatteer hier tenslotte
al vijf jaar met o.a. een Hagenees en een kamerlid
en ik heb al die tijd gezien hoe D66 aanrotzooide
om te kunnen overleven. ;-)

> *) Met het Paas akoord zal hij gebaald hebben dat hij niet als lid
> én Kamerkandidaat op het Congres kon meepraten en stemmen...

Tja. (Ik baal ook weleens ergens van.)
Volgt hier nu uit dat Hein over politieke ervaring
beschikt Bernard?

> Ook door wat je in de politiek op een gegeven moment niet kan, leer
> je iets...

Dat is nu juist het probleem met Hein. Leert Hein
ooit iets? Je hebt hem vanmiddag nog gevraagd
niet meer op mij te reageren.
Zelf heeft hij ook wel minstens tien keer plechtig
beloofd dat hij dat niet meer zou doen. Hij is zelfs
verschillende keren van de lijst vertrokken - al dan
niet met veel immer de feestvreugde verhogend
getier.

Toch blijkt hij van dit alles helemaal niets te hebben
geleerd. Hein blijft brallen, jokken, en schelden
zodra zijn eigen geloofwaardigheid in het geding is
en begrijpt nog altijd niet dat hij juist *daardoor*
volstrekt ongeloofwaardig wordt.
En inmiddels loopt hij toch ook al tegen de zestig.

Vindt je het heel erg Bernard, als ik concludeer dat
jij ook maar wat riep, en dat goedbeschouwd de
politieke ervaring van Hein van Meeteren 0,0 is,
en de geschiktheid voor het lijsttrekkerschap zeer
twijfelachtig?

Erik vdMb