Extra kandidaat-lijsttrekkersdebat: Leiden

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Jun 8 14:17:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Het valt me op dat er nogal wat extra kandidaat-lijsttrekkersdebatten
>zijn. In de brief bij het stembiljet staan slechts 3 debatten (9 juni
>in Zwolle, 14 juni in Tilburg en 20 juni in Amsterdam), maar er zijn
>er meer.

Klopt, en dat is een lastige situatie, want de afdelingen varen hun
eigen koers en het LB wil niet interveniëren in de zelfsturing van de
afdelingen. Zelf heb ik mét Lousewies het LB gevraagd om enige
regie/coördinatie te tonen, maar het LB blijft van mening dat de
afdelingen geheel en al zelf mogen bepalen wie ze uitnodigen, wat
besproken wordt en wanneer een extra debat plaatsvindt. Zo is het
enigszins een zootje en gaat ieder voor zichzelf. Zo heb je landelijk
bestuursdebatten (Zwolle, Tilburg, Amsterdam) en dwars daar doorheen
plaatselijke debatten (zoals gisteravond in Groningen, dat in Den Haag
-die alle media aandacht trok- , dat in Leiden, in Nijmegen, in Limburg,
in Utrecht en ga maar door).
Vrijheid blijheid, dat wel.