"Balkenende moet Pechtold de oren wassen"

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Jun 8 08:12:52 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dit wordt nu zo gezegd en ik wil het ook best geloven. Het levert toch wel
wat vraagjes op.
Is de fractie zo makkelijk te intimideren door de ministers, EK-fractie en
het LB? Nu heeft de fractie de schuld van het geheel, eerst een grote mond
en dan de billen bijeen knijpen.
Wat heeft een EK-fractie hiermee van doen, die hebben hun eigen werk toch?
Wat heeft een LB er al helemaal mee te maken? Ze kunnen niet eens de
vereniging besturen, als je ziet dat hele afdelingen afhaken toch?
En dan de bewindslieden die deze moves maken? Hoezo dualisme, betekent dat
je mening afhankelijk maken van hen?

Als dit nu is wat van der Laan bedoeld met leren van je fouten ben ik het
helemaal met haar eens. De fout is dan je laten intimideren en je oren laten
hangen naar.....
Maar nu leren van je fouten, een goede zaak natuurlijk maar wat leer je dan
en hoe ga je een dergelijke fout zo snel mogelijk herstellen? Op straffe van
oorlog lees ik. Ik vrees dat nu juist dat die oorlog er nog aankomt en het
straks voor de kiezen wordt geknalt.
Laat dit dan maar eens het verschil worden in de debatten tussen van der
Laan en Pechtold. Hoe kan iemand lijsttrekker worden die eerst er mede voor
zorgt dat geloofwaardig van de fractie te grabbel wordt gegooid?
Misschien een mooie klus voor Hein?

Ger