Standpunt.nl: Minister Pechtold moet de Uruzgan-missie onvoorwaardelijk steunen

Wed Jun 7 15:18:58 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kaj Leers <mail at KAJLEERS.NL>,
>Niettemin is 51 procent het oneens. Maar ja, je hebt weinig aan de
>peiling want Pechtold bindt toch wel weer in.

 Het is gewoon oorlog. Het Afghaanse volk vecht dapperder tegen z'n
 bezetter dan wij destijds tegen de nazi's. Het Iraakse volk gaf dan
 ook het goede voorbeeld...

 Op zich kan ik best billijken als Bertus van de week keurig zegt dat
 hij hoopt dat er geen Nederlanders zullen omkomen (of woorden van
 gelijke strekking), maar dat omkomen lijkt me dus wel noodzakelijk.
 Nederland (en al die andere landen die daar en in Iraq bezig zijn
 met een aanloopje tot hun derde wereldoorlog) dient domweg verslagen
 te worden en het sneuvelen van landgenoten is daar simpelweg een
 onderdeel van.

 Als we boffen, dan wordt er reeds voor de verkiezingen flink gesneu-
 veld aan Nederlandse zijde. Snijdt het mes aan twee kanten. Enfin,
 daar gaat Bush over, niet onze volksvertegenwoordiging, laat staan
 de Nederlandse burger.

 Eigenlijk horen alle voorstanders van deze oorlog, boef Bush voorop,
 voor een soort Neurenbergs tribunaal gedaagd te worden. Kijken of
 ze dan nog zo dapper zijn...

 Zou Balkenende zeggen dat hij 'Im Sinne der Anklage nicht schuldig'
 is ?

 We leven in opmerkelijke tijden.

 Marc Fluks, Amsterdam