Kennismigranten

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Tue Jun 6 12:02:41 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 6-jun-2006, at 10:22, <mail at kajleers.nl> wrote:

> 1. Da's dus gewoon 'Doublethink' uit 1984. Zo kan ik het ook,
> dualistisch zijn. Naar de
> coalitiegenoten denk je het één, en naar de eigen
> achterban denk je het ander.

De regering en het parlement hebben ieder hun eigen taak.
Dus waarom zou dualisme dan niet kunnen, dat wordt me uit
je reactie niet duidelijk.

Dat zogenaamde 'dualisme' is een wassen neus. Is niks anders dan bühnespielerei. Dualisme op
onderwerpen die politiek van bijna 0 belang zijn, OK. Maar kom je aan een electoraal 'hot item',
dan dient het parlement (althans, de coalitiepartijen) rekening te houden met de wens en wil van de
regering. Doe je dat niet, dan zit je zó in het Torentje en staan er buiten 30 cameraploegen
op je te wachten met een Mingelen die aan je vraagt of je het kabinet gaat laten vallen. En die
vraag stelt Mingelen je dan niet omdat jij die intentie hebt, maar omdat je coalitiepartners hem
dat influisteren. "Als D66 dat doet, dan...!"