[Muijz-Meet] Re: D66 heeft 8 kandidaat-lijsttrekkers

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Jun 1 15:47:32 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Ook daarvan is hier geen sprake. Het gaat helemaal
> niet om opgeblazen beschuldigingen. Het gaat om
> feiten.

Als eminent jurist moet ik u erop wijzen dat het verschil tussen feit en
perceptie in bepaalde situaties  lastig is vast te stellen. We kennen
allemaal de situatie dat na een incident op de openbare weg, -een
aanrijding, een delict, een ruzie-, tien getuigen naar voren komen met
tien "feiten"verslagen.  De politie neemt meestal al deze verklaringen
op, en probeert tussen al deze "feiten" een zekere objectiveerbare
werkelijkheid te destilleren. Men noemt de techniek in politiekringen de
kaleidoscoop-methode: alle stukjes waarneming vormen samen een
benadering van de objectieve, empirische realiteit.
Een encyclopedie heeft tot doel feit en perceptie scherp te scheiden, en
tracht middels diverse garanties, methoden en technieken de scheidslijn
nauwkeurig te bewaken. Zulks heeft wikipedia inzake het voorliggend
geval ook gedaan: zowel aan u als aan mij is verdere toegang tot de
litigieuze pagina's ontzegd. Een verstandig besluit waar u zich moeilijk
in kon vinden (gezien de pogingen nadien om opnieuw úw versie van het
verhaal erin te baggeren).
Conclusie: uw capaciteit een 'neutral point of view" in te nemen ten
aanzien van het leven en werken van uw geliefde object Hein van Meeteren
is gering te noemen en maakt u ongeschikt een bijdrage over datzelfde
object aan een encyclopedie te leveren. Legt u zich daar nu maar bij
neer en concentreert u zich op deze lijst liever op zaken D66 betreffende.