Aangifte gedaan (was: UPC update: 'weer' brief !)

Thu Jun 1 11:34:03 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van de week meldde ik hier,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0605&L=d66&X=&P=83623
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0605&L=d66&X=&P=R78468
dat ik weer een brief had ontvangen waarbij iemand, die zegt namens UPC
te handelen, geld van mij wilde (pakweg 200 Euro), dat er van alles niet
klopt en dat ik aangifte zou doen.

De niet-kloppende Postbus 203 in Alphen aan den Rijn die in de brief staat,
vindt men overigens op,
   http://www.mplus.net/Contact/tabid/67/Default.aspx
bij een geheel ander bedrijf. De enige persoon die ik met naam en toenaam
kan vinden (ene Jeroen Stevens) staat op,
   http://www.whois.ws/whois-info/ip-address/penl.info/

Zojuist heb ik aangifte gedaan op het politie-bureau bij mij in de buurt
wegens poging tot oplichting. Op weg daarheen kwam ik een buurvrouw tegen
en die vertelde mij een identiek verhaal, ook met UPC en een soortgelijke
brief.

Ben benieuwd wat er nu gebeurt...