Zal dit forum veranderen na verkiezingen?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Jul 30 17:13:04 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Zal dit forum qua karakter en inhoud veranderen na de komende verkiezingen?

Als links-liberaal tegenstander van het sociaal-liberalisme en andere
verstoppingen, en als tegenstander van regeringsdeelname aan de Balkjes,
heb ik de laatste jaren dit forum vooral beschouwd als een uitwisseling van
meningen en argumenten met een paar gelijkgezinden die niet al te
partijtrouw zijn/waren. Vandaar dat ik ook thema's aandroeg die niet
dagvers hoefden te zijn.

Omdat D66 recent uit de regering Balkje-II stapte en de nakende
verkiezingen een parlementair debakel zullen worden voor D66 - met
waarschijnlijk twee persoonlijke tegenstanders (v.d.Laan vs Pechtold) in
een mini-fractie (met Bert Bakker als pragmatische derde?) zal ook voor
andere deelnemers dit forum een meer politiek karakter krijgen, d.w.z. men
zal geneigd zijn tot een explicieter standpunt. Een opportunistisch
standpunt zal automatisch als minder relevant worden beleefd.

Achteraf de vele fouten van D66 uitkauwen, lijkt me weinig zinvol. De
partijsterren van de laatste tien jaar zijn reeds gedoofd zodra ze van het
toneel van de intelligente ja-knikkers waren verdwenen. Wie weet nog wie
Juffrouw Ooievaar, Tommel, De Graaf, Braaankhorst, de sektarische media- en
kunstverziekerin of die aardige homojongen uit Tsjechie waren! Domme
volgers van de waan van een dag uit de neoliberale ideologische dictatuur.

Weggespoeld zijn zij, hun restantjes verdwijnen definitief bij de eerste
regenbui in Utrecht sinds vele weken... Nu. Moge er nu er wat meer komen
dan het ietwat obligate anti-Hirsi Ali en anti-Israelgedoe. Laat de vele
quasi-bestuurders weer genuanceerde denkers worden. Niet praktisch-relevant
maar des te meer interessant. Wie een intiatief neemt, voert de politiek
aan in een tijdsbeeld vol marketing.

Na de eeuwige conservatieven, christenhonden, schijnheilige
werkgelegenheid-aanbidders, marxisten en marktisten nu de aardige liberalen?

Henk Vreekamp, Utrecht