D66-fractie gelukkig bij de good guys...

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Jul 22 10:49:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:
> Ik zie nergens staan dat ik het niet begreep Bart.

"Ja ik vroeg me al of waarom deze bart anders is dan de bart van pakweg
3 maanden terug." dat klinkt toch niet echt of je er wat van begrijpt.

> Ik vroeg me alleen af, en ik kennelijk niet alleen,
> waarom jou "politieke houding" zo overduidelijk van de
> ene op de andere dag veranderd is.

Je vergist je. Als je met voorbeelden was gekomen was dat al direct
duidelijk geweest. Gewoon zonder enig respect iemands integriteit
aanvallen zonder concreet te zijn is beneden peil.

Lees nog eens wat ik eerder schreef, bijv. (1-2-2006 23:52)

"Aan de andere kant kan ik nou eigenlijk nauwelijks bedenken wat D66 nog
kan bereiken in deze afschuwelijke regering, zonder enige visie en
gefixeerd op repressie, regelzucht en aantasting van vrijheden. Ik zie
ook geen aansprekend beleid van onze bewindslieden (zie bijv.
Brinkhorsts performance in de software patent zaak), en de fractie, waar
zijn de creatieve ideeen en akties, het door de bullshit heenprikken, de
overtuigingskracht, het bij de les houden van de routineuze en politiek
ingekapselde media.

Ik heb voor deelname van D66 aan deze regering gestemd op het congres,
maar het is niet geworden wat ik er van gehoopt had."

Uruzgan was voor mij geen aanleiding om uit de coalitie te stappen,
Verdonk dat had ook niet per se gehoeven (maar het was een
geloofwaardigheidskwestie geworden), en ik vind dat je in principe
gewoon vier jaar je werk moet doen in een coalitie. Maar als CDA en VVD
partij kiezen voor onrecht, ons het object van minachting en haat
makend, in een zaak die miljoenen van hun rechten berooft, en die
wereldwijd, dus ook in Nederland, het terrorisme voedt, dan is dat van
een volslagen andere orde. Als jij of Henk v Lingen dat niet ziet,
jammer dan.

> Brown-nosing is misschien wat zwaar aangezet, laten we
> het dan 'expedient of disingenuous' noemen omdat het
> zo doorzichtig was. Iets van: Zoals de wind waait,
> waait m'n jassie.
> Ja. Oppositie zei Bert... en mijn lichtje ging aan

Ik heb Bert aangevallen omdat hij eerder de discussie over het handelen
van Israël ontweek en het onderwerp veranderde naar Hamas. Ik ben nog
steeds niet blij met de aanpak van Uruzgan en met het opblazen van de
zaak Ayaan Hirsi Ali. Dit onderwerp is echter cruciaal in haar effect op
internationale veiligheid, vrijheid en recht, en ook die van onszelf.

> BTW
> Het gezegde is NIET <all mouth and no brain>
> het is: "All brawn and no brain"
> Het is de alliteratie die et em doet!
> Hebben we toch weer wat geleerd.

"be all brawn and no brains
to be physically strong but not very intelligent."

Mijn kleine variatie drukt uit dat praten ook zonder enige intelligente
input van het brein blijkt te kunnen plaatsvinden.

> dirkie
> wiens motto is: Een Ja, een Nee, een rechte lijn

Alleen de dood stopt het denken.

Bart