Welk 'recht tot zelfverdedinging'...

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Jul 21 08:19:52 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> Typisch een retorische vraag waarop jezelf vast wel het antwoord weet:
> Wie beschermt Libanon tegen Israel? Oplossing: hoe ontstond het recente
> conflict ook al weer? Een 5 weken lang geplande ontvoering door
> Herzbollah in Libanon om de militaire druk op Gaza te verlichten. Dus?

Zie het artikel wat ik zojuist postte. Je stelt je onvoldoende teweer
tegen de eenzijdige berichtgeving.

Ik denk ook niet dat je interpretatie ("... om de militaire druk op Gaza
te verlichten. Dus?") enig hout snijdt. Geloof je echt dat Israël het
door Hezbollah nu in Gaza rustiger aan doet?

Vervolgens ga je volkomen voorbij aan het grootschalige en gewelddadige
karakter van de Israëlische aanval op /geheel/ Libanon. Deze aanval is,
zoals het NRC op 18 juli op de voorpagina schreef ("Scenario's voor de
oorlog lagen al lang klaar") reeds lang door Israel gepland. Alleen de
aanleiding moest er nog komen.

Bart