Israel vs. Palestijnen: begin met de feiten

Wed Jul 19 13:46:53 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at KPNPLANET.NL>,
>Mijn stukje haalde toch de krant, hetgeen me kwam te staan op een
>telefoontje van Arnold Heertje die eens lekker ruzie kwam maken :-)

 Andere verklaring: wellicht leest Arnold Heertje met onze D66-lijst
 mee (zoja: welkom) ?

 Overigens bestaan er geen 'Semieten', wanen ook de Palestijnen/Ara-
 bieren dat ze 'semitisch' zouden zijn - dus dat 'antisemitisme' zegt
 niet zo veel. Men kan zich beter afzetten tegen mensen die discrimi-
 neren in plaats van slaafs achter degenen aanlopen die zich gediscri-
 mineerd zeggen te voelen. Van dat laatste maken Israeliers/Joden graag
 misbruik teneinde te legitimeren dat Islamieten van een minderwaardig
 slag zou zijn. En wie discrimineert er dan ?

 Deze zoveelste misdaad van Israel toont alleen maar aan dat het een
 noodzaak is dat ook de Islamische landen over kernwapens beschikken.
 Het is raar dat het Westen voortdurend tegen dergelijke landen kiest
 en ze kernwapens wil onthouden terwijl het Westen zichzelf jarenlang
 achter dergelijke wapens heeft verschanst daar waar het ging om het
 communisme. In plaats van aan te koersen op een wereldoorlog Westen
 versus Islam, zou het Westen er verstandiger aan doen om met Islami-
 tische landen samen te werken en Israel aan z'n lot over te laten.

 Waarom zouden wij het lot van Israel moeten delen ?