Files door ongelukken en werkzaamheden: laat ze betalen!

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Jul 15 07:48:24 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 15-jul-2006, om 1:27 heeft w.t. jouwstra het volgende geschreven:

> van de files nogal mee te vallen. En ik kan me een column van
> Martin Bril
> van enige weken geleden herinneren, waarin hij zelfs pleitte voor
> files:

ja, mooi was dat

> zitten: ik kan niks en ik hoef niks, en kijk voortrazend over
> Nederlands
> spoor naar onze koeien, die dom voor zich uit staan of liggen te
> kauwen,

rustgevend, heerlijk, en ik heb zo mijn twijfels over welk van de
twee diersoorten dom is, mens of koe. ;)

> Woon-werkverkeer valt hier buiten, dus die tel ik niet mee,

dat gaan we met openbaar vervoer doen

> vertegenwoordigers of gedetacheerden, daar zou ik als opdrachtgever
> enerzijds en werkgever anderzijds afspraken over maken, zodanig dat
> de file
> uren niet declarabel zijn.

snap jij waarom dat niet al lang zo geregeld is?

> Extra milieulasten zou ik moeten afwegen in een
> matrix, waarbij ook de milieubelasting van met 140 over de autobaan
> denderen
> wordt meegenomen en datzelfde geldt van de specifiek door files
> veroorzaakte
> ongelukken.

lijkt me prima, gaan we zo regelen. ;)

> Mij komt het nog steeds voor, dat de stelling dat files onze
> economie geld
> kost een onbewezen stelling is.

mij ook.
maar volgens mij zijn bart en jij en ik het met elkaar eens. weg met
de files, hoe leuk dat peinzen ook is.
maar hoe?
gaan we hier en nu niet regelen.
wat in ieder geval niet helpt is meer asfalt.

goede morgen elma