D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu Jul 13 18:30:58 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 7/13/06, Ger <gmw.arts at home.nl> wrote:

> Nou Mark, je laat je nogal wat opdringen daar, het lijkt de Veluwe wel.
> Je moet natuurlijk ook nog bidden voor het eten.

Bidden voor het eten ben ik in Italie nog niet tegengekomen. Wel dat
de hele bus kruisjes begint te slaan als we langs een begraafplaats
rijden.... Maar echt last heb je hier niet van de Katholieke kerk, en
iedere andere religie of het atheisme bestaat simpelweg niet voor de
gemiddelde Italiaan. Gelukkig ben ik met mijn twee Katholieke
doopnamen als buitenlander nog enigszins ingedekt tegen al te
activistische fascistische ambtenaren. Want fascisten heb je hier
genoeg. De fascistische groet is bv absoluut niet taboe tijdens het
spelen van het Italiaanse volkslied heb ik gemerkt tijdens het
afgelopen WK. Zelfs mijn communistische collega met wie ik op een
plein naar de finale heb gekeken maakt zich er al niet druk meer over
dat je toch snel een man of vijf a tien om je heen kan tellen die de
rechterarm schuin de lucht in steken...Zolang de 'anni di piombo' (de
jaren van terroristische aanslagen) niet terugkeren is men hier allang
tevreden zo lijkt het....

Groeten,
Mark Giebels