'Jact open op Verdonk'

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Thu Jul 13 15:55:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Die combi is ionderdaad goud waard, electoraal gezien. Op dat eerste
>verhaal wil ik best doorgaan, als TK-kandidaat (als het me vergund is).
>dat tweede verhaal moet hard bestreden worden, want er zijn net zulke
>fanate anti_Fortuijnisten (wat dat aangaat) als er pro-Fortuijnisten
>rondlopen.
>Dus de combi: Moslim-respect (waar mogelijk, is thans politiek
>incorrect) en anti-establishment (rebelsheid) kan wel eens hiil goed
>gaan werken. Kan je daar wat mee, als campaigner?

Oh ja hoor, makkelijk. *Wij* hoeven immers niet te polariseren, dat doet Verdonk al. Al wat jij dan
zou hoeven doen is je lijnrecht tegenover Verdonk en haar gedachtengoed opstellen. Wat D66 dus al
doet.

En dat heeft overigens nu al wat effect, denk ik, blijkens deze reactie op de Telegraaf-site
(n.a.v. artikel over Verdonk en Schipholbrandrapport dus):

"Kan dat mens (Verdonk - red.) weg en een eigen partij oprichten, opdat haar aanhang daar lekker
terecht kan? Ik heb altijd VVD gestemd, maar om haar en haar ideeen zal ik dat dit keer niet doen.
Ik heb D66 nooit wat gevonden, maar voor het eerst in mijn leven overweeg ik op die partij te
stemmen, als protest."
Naam: "Henk, Rotterdam (ja, daar wonen ook moslims, aangename en nare)"

Dit is DE grote angst van Rutte en zijn campagneteam; dat 'echte' VVD'ers uit protest tegen de
aanwezigheid van Verdonk op Nr. 2 even overstappen naar het enige niet-'linkse', liberale
alternatief, nl. D66. Tuurlijk, velen zullen tegenwoordig minder moeite hebben met het CDA als
'proteststem', maar toch.

Kaj