'Jact open op Verdonk'

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Jul 13 15:19:35 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

mail at kajleers.nl wrote:

>-------------------------------------------------------------------------------------
>
>...en we kunnen weer los!

Het was mooi geweest als we deze rapportage hadden afgewacht. Dan hadden
we verdonk kunnen laten vallen op haar beleid, in plaats van op iets
persoonlijks. En je weet, Kaj,. dat ik meerdere malen de Schipholbrand
heb aangedragen bij Louewies en Alexander om Verdonk aan te vallen. dat
weigerden ze (als loyale kabinet-genoten). Het is toch  uitermate
curieus dat dit rapoort niet eerst is afgewacht, een uitgelezen kans het
kabinet *geloofwaardig* te laten vallen. Waarom die haast? Waarom die
onduidelijkheid?

>En als Donner de 'fall guy' wordt dankzij een tegenstem van de VVD, reken dan maar dat hij Verdonk
>met zich meesleurt.

Kan best, maar D66 speelt daarin een bijrol.

>Overigens, wie even de moeite neemt om de meer dan 400 reacties van Telegraaf-lezers onderaan het
>boven gelinkte artikel door te lezen, merkt vanzelf op dat meer dan de helft van de reageerders
>Verdonk ondanks alles blijven steunen.

Ja, dat ook jou, als campaigner, aan het denken moeten zetten. Kennelijk
heeft Verdonk met haar harde opstelling t.a.v. Ayaans leugens, en haar
reactie op het vrieninnetjes-politiek optreden van de dames in de Kamer,
het electoraat weten te bereiken. Hoe wil jij dat doen (het electoraat
bereiken?).