D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Jul 13 07:14:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik was laatst bij een etentje met een gezelschap. Er werd Tomatensoep
geserveerd en verdamme zeg, ik krijg die niet door mijn keel.
Ik heb hem netjes overgeslagen en heb even gewacht tot de mensen die de soep
wel lusten klaar waren ermee. Het waren allemaal gezellige en leuke mensen
en ze waren zo liberaal dat ze begrepen dat ik de soep niet lustte en we
hebben erg lekker samen verder gegeten. Zelf was ik niet eens boos of zo dat
de rest de soep wel lekker vond. Als we weer eens gaan eten en er mocht nog
eens tomatensoep op het menu staan dan zou ik dus mezelf die soep
opgedrongen moeten voelen?
Nee hoor, ik weiger hem en misschien is er tegelijkertijd dan een een ander
soepje voor me. Of moet ik nu voorstellen dat het hele gezelschap zich aan
mij aanpast en de soep vooraf aan het eten consumeert en zo dus geen deel
meer uitmaakt van het eten? :)))))))
Dat is dus het liberalisme van D66, iedereen mag het doen zo hij of zij wil,
zolang het maar gaat zoals ik het wil? In tegenstelling tot de rest van
gezelschap ben ik ervan overtuigd dat die soep niet te vreten is. Maar de
grens in bereikt en we moeten de soep afschaffen of de kosten van het
etentje dusdanig opjagen zodat ook ik een soepje heb dat ik wel lust:)))))
Ik heb tot nu altijd gewacht en soms was het een ander, in geval van andere
soep, tot de rest klaar was. Zou ik daarom geen liberaal zijn? Nu snap ik
het, denk ik.
Wat ik niet snap is dat ik die etentjes altijd erg leuk vond maar moet dus
eenvolgend keer maar voorstellen dat men die rooie soep maar thuis vreten of
zo?

Sorry, ik moet even mijn oordoppen indoen, ik geloof dat ik de kerkklokken
hoor slaan.

Groeten Ger