D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Marcel van Dalen m.dalen10 at CHELLO.NL
Thu Jul 13 06:31:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ook!

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: owner-d66 at nic.surfnet.nl [mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl] Namens Hein
van Meeteren
Verzonden: donderdag 13 juli 2006 0:58
Aan: 'Henk Vreekamp'
CC: 'Dr. Marc-Alexander Fluks'; d66 at NIC.SURFNET.NL; 'Bart Meerdink'
Onderwerp: RE: D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We hadden het over dwang, het aan anderen opleggen van je overtuiging. In
die zin sta ik voor m'n vergelijking. De discussie is sowieso enigszins
lastig: in de openbare ruimte worden we constant gedwongen de smaken,
overtuigingen, beschouwingen, geloven van anderen te ondergaan. Van
kerkklokken op zondagmorgen tot Allah-is-groot gebeden vanuit de Moskee, van
Peijsiaanse oproepborden om rechts te rijden langs de snelweg tot schaars
geklede dames op lingerie-billboards. De hele dag word je opgeroepen,
toegeroepen, aangeroepen. Zo'n gebedje zou er bij mij nog wel bij kunnen,
maar ieder zijn grens. Voor D66 Ede is de grens bereikt. Ik denk met hen mee
en heb goed geslapen. U ook?