D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Wed Jul 12 20:40:03 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Marcel van Dalen <m.dalen10 at CHELLO.NL>,
>Gemeenteraadsvergaderingen in Ede beginnen met het ambtsgebed; Het
>ambtsgebed is onderdeel van de vergadering. En nu, beste Marc-Alexander?

 Dat begreep ik nadien ook uit de info van John Wijsmuller. Het kranten-
 bericht suggereerde helaas wat anders.

 Het simpelste is dat ambtsgebed voorafgaande aan de vergadering te hou-
 den; het tijdstip dat de Edense burgervader hamert een minuutje opschui-
 ven. Dan is alles opgelost. Dan hebben de Christenen hun gebed en de
 niet-gelovigen hun scheiding van kerk en staat.

 Als ik jou was geweest had ik er niet zo'n punt van gemaakt. Zo lang de
 meerderheid van de raad er prijs op stelt moet die Christelijke flauwe-
 kul kunnen, lijkt mij. Af en toe moet geconstateerd worden of die meer-
 derheid er nog is. Dat wel natuurlijk.

 Overigens pakt Bert Bakker bijbels aan bij de EO. Da's weer het andere
 uiterste.